Navigace: Vladimír Slavík > Nešťastné Pilíky

Nešťastné Pilíky

 

Na  úvod připomenu, že v letošním roce se rozhodovalo o dalším osudu těchto rybníků. Po ukončení provozu uhelného prádla Dolu Paskov se mají přeměnit tyto  technologické nádrže (přesněji  řečeno čističky odpadních vod) na  „prostor  pro rekreaci  a odpočinek“. Souhlasili s tím i naši radní (viz závěry ukončené EIA), ale jaksi zapomněli na neexistenci přístupové komunikace. Promarnili jedinečnou příležitost požádat o zafinancování této investice ze stále bohaté pokladny OKD. Jak se říká - líná huba hotové neštěstí. Tou "línou hubou" míním neexistenci pořadavku  MOb Hrabová  na zřízení komunikace směrem od Paskovské ulice. A to ke škodě všech občanů Hrabové, neboť dříve nebo později se bude tato komunikace stavět s výrazným přispěvkem z obecní pokladny.  

Existuje však ještě jedna cesta k  Pilíkům a je  dokonce ve správě našeho městského obvodu. Bohužel  je již mnoho let v dezolátním stavu.

Ano, je to ta  lesní cesta , začínající pod Místeckou ulicí  u Mitrovic a končící u Pilíku č. 5.

 Vyjeté koleje jsou zaplněné blátem, cesta pěšky je obtížná a jízda na kole velmi nebezpečná. Nedávno jsem na FB Hrabová shlédl video, pořízené Františkem Janšou alias Janem Safrou, který na tomto videu  zvěčnil  nejenom tuto cestu, ale i havarijní stav mostku přes Ščučí nedaleko mitrovické kapličky. Ten se má opravovat možná již v příštím roce na náklady s. p. Diamo.

Ale lesní cesta v délce cca 180 m, která je ve správě MOb Hrabová, stále čeká na opravu. V minulých letech jsem o ní žádal několikrát vedení obce, ale bezvýsledně. Prý tam nikdo nechodí a byly by to vyhozené peníze.  Což mohou tvrdit pouze ti, kteří zde možná ještě nikdy nebyli.

Takže, pochopitelně, oprava této lesní cesty se ocitla i ve volebním programu STAN – Klub přátel Hrabové, jehož jsem členem. Je to konkrétně bod 8  - Oprava lesní cesty k Pilíkům směrem od Mitrovic.

Dovolil jsem si také spočítat náklady na tuto opravu:

Představuji si, že by stačilo  vyrovnat nerovnosti  a opatřit povrch komunikace vrstvou zhutněné drtě  vysokopecní strusky. Při délce této komunikace 180 m a šířce 4 m by bylo zapotřebí cca 200 tun tohoto poměrně levného materiálu a celkové náklady odhaduji na cca 400 tisíc Kč.

Určitým technickým problémem by byl přístup pro těžká nákladní auta a pro těžké stavební stroje do tohoto prostoru po dobu opravy. Na západní straně chatrný můstek přes Ščučí, na straně východní rozbitá komunikace, plná děr, a ještě k tomu v soukromém držení paní Dalily Zdráhalové z Pržna. Ale  stavební firmy, dlouhodobě spolupracující s MOb  Hrabová, by si s tím určitě poradily. Třeba i pod pohrůžkou, že jinak u nás končí.

V každém případě by bylo žádoucí tuto opravenou lesní cestu opatřit dopravním značením, omezujícím její provoz pouze pro chodce a cyklisty.

 Jsem na rozpacích, jestli by bylo možné povolit  na tuto  lesní cestu vstup koňům, nesoucích na svých zádech sličné slečny z nedalekých koňských farem.  Jako uživatelé této lesní cesty se zde vyskytují velice často, koňům nevadí ani výmoly ani bláto. Ale jejich kopyta mají na povrch každé komunikace devastující vliv.

Již jsem se rozhodl, koňům  bych vstup povolil.  Jsou to krásná zvířata a snad jimi způsobené škody nebudou tak závažné.

Na závěr:  Realizace opravy  této lesní cesty ( parcela č. 2544/1) bude záviset na  tom, jak uspěje STAN – KPH  v blížících se volbách. Pevně věřím, že uspěje a možná v roce 2020 budou mít Pilíky odpovídající  dopravní spojení s okolním světem. Alespoň z té západní strany od Místecké ulice.

25. 9. 2018     V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma