Navigace: Vladimír Slavík > Úřad městského obvodu v roce 2007 a 2023

Úřad městského obvodu v roce 2007 a 2023

 

Odborníci tvrdí, že jednou z hlavních překážek pro další rozvoj ekonomiky ČR je nedostatek pracovních sil. Chybí především v průmyslu a ve službách. Nepomáhají ani různé benefity a zvyšování mezd, kvalifikovaní pracovníci na trhu práce neexistují. Jedním z řešení tohoto problému je  redukce počtu úřednických míst rušením zbytečných agend a rozšiřováním digitalizace.  Uvolněné pracovní síly by se po rekvalifikaci mohly uplatnit tam, kde se jich nyní nedostává. Výsledky se prozatím nedostavily, naopak, počty úředníků stále rostou.

 Rostou  i v ÚMOb Hrabová. Údaje k 1. lednu 2007 byly zveřejněny v Hrabovských listech č. 1/2007, údaje k 1. září 2023 byly k dispozici na webových stránkách MOb.

Rok 2007: Celkový počet 10 úředníků, z toho:

Odbor financí a správy majetku: Eva Ličková, Ing. Jana Ziobrová, Ivona Petrová, celkem 3.

Odbor stavebně správní: Ing. Jana Faicová, Ing. Hana Veselková, Svatava Králová, celkem 3.

Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí: Jiřina Kelnarová, Jaromír Stříž, Zdeňka Haunerová, Šárka Svobodová, celkem 4.

Rok 2023: Celkový počet 15 úředníků, z toho:

Odbor financí a správy majetku: Ing. Jana  Ziobrová, ing. Pavla Polášková, Ing. Michaela Matuštíková, Tomáš Kopřiva, Bc. Lucie Slívová, celkem 5.

Odbor stavebně správní: Ing. Jana Faicová, Renáta Moskalová, Svatava Králová, Ing. Hana Šochmanová, celkem 4.

Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí: Mgr. Jana Tajchmanová, Zdeňka Haunerová, Bc. Daliela Ochonská, Mgr. Lenka Krejčíčková, Bc. Renata Kludková, Ing. BcA. Kateřina Tomanová, celkem 6.

Komentář HN: Podle § 102 zákona o obcích je stanovení celkového počtu zaměstnanců obce v obecním úřadě v pravomoci rady obce. Při neexistenci závazných kritérií ne každá obecní rada se s tímto úkolem úspěšně vyrovnává. Problémem je i počet a rozsah různých hlášení a statistik, vyžadovanými nadřízenými úřady.  Hodně také záleží i na vedení obce. Tomu současnému se podařilo v průběhu letošního roku převést agendu přestupků na městský obvod Ostrava Jih. Snížení administrativní zátěže vznikne i převedením některých agend z odboru sociálního, organizačního a vnitřních věcí na magistrát a na městský obvod Ostrava Jih. Stane se tak k 1. lednu 2024. Zatímco růst počtu úředníků ÚMOb Hrabová byl poměrně rychlý, opačný proces je mnohem složitější.

Čtvrtek, 9. listopadu  2023     V.S.

                                                                                                                                                                                                                                         

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma