Navigace: Vladimír Slavík > Vrátí se tramvaje do Hrabové? - pokračování č.2

Vrátí se tramvaje do Hrabové? - pokračování č.2

V této diskusi s Ing. Dvořákem jde také mimo jiné  o důvěryhodnost materiálů, které jsou  zveřejňovány na webových stránkách MOb Hrabová.  Ve „Strategickém plánu“, který  je občanům k dispozici na webových stránkách Hrabové, není  žádný bod o tramvaji, jak se o něm  zmiňuje Ing. Dvořák v posledních Hrabovských listech. Tento dodatek byl údajně  schválen zastupitelstvem dne 24.9.2018  jako bod č. 2.10.2. Pokud je tomu tak, pak  webové stránky MOb Hrabové v mých očích  ztrácí na své věrohodnosti. Měl by  se zveřejňovat „konečný výrobek“, a ne pouhý „polotovar“. 

Celou tuto polemiku s Ing. Dvořákem nepokládám za zbytečnou. Mrzí mě, že veřejné záležitosti jsou většíně občanů Hrabové tak lhostejné.  Když se diskutuje o Stezce odvahy nebo kdo navařil nejlepší guláš  na Gulášfestu, tak naše sociální sítě „praskají ve švech“. Když se jedná o Územním plánu, o budoucnosti  Pilíků, o Strategickém plánu Hrabové a  o různých materiálech zveřejňovaných v HL, tak to  téměř nikoho nezajímá.

Kéž by bylo občanů, kteří je zajímají o obecní záležitostí, o problematiku fungování obce a o další "věci veřejné" postatně více!

Takže to je důvod, proč pokračuji na stránkách Hrabovských novin v polemice s Ing. Dvořákem. Vážím si toho, že tato polemika se vede kultivovaně a bez nyní běžných různých osobních útoků a osočování.

Ing. Dvořák mě požádal, abych zveřejnil jeho připomínky k mému včerejšímu článku, což rád činím:

1. Doprava do vesnické části Hrabové je samozřejmě víc než dostačující, ale spoje linky 48 jedoucí  v pracovní dny na směnu do průmyslové zóny či ze směny jsou někdy plné tak, že je dokonce problém se do nich dostat, a to v těchto obdobích jezdí co 2 min. článkové autobusy. Protože tramvajová souprava má dvakrát větší kapacitu, tak by to zvládla s polovičním počtem spojů a tedy i řidičů. Zároveň by tramvaj zajistila dopravu občanů Šídlovce a Žižkova, čímž by byly tramvaje vytížené vždy obousměrně, což v Ostravě jinde ani nelze docílit.

 2. Není pravda, že můj názor je v rozporu s názorem ostatních zastupitelů Hrabové, protože v platné verzi Strategického plánu Hrabové schválené zastupitelstvem 24. 9. 2019 je toto uvedeno jako opatření 2.10.2. Žádný ze zastupitelů proti tomuto opatření ani na jednání nevznesl námitku. Bylo by dobré před zveřejněním osobní kritiky si vždy nejprve ověřit fakta.

3. Autobusy na zemní plyn sice mají nižší emise, ale pořád je mají také - bezemisní může být jen elektrický pohon

4. Tramvaj na VIII. obvod narazila především na to, že trasu původně všemi doporučenou pan Semerák změnil na trasu protínající napříč Pustkovec, i když bylo známo, že tam existuje proti ní averze občanů i samosprávy. Předchozí trasa byla městským obvodem Poruba (vedeným ČSSD) podporována a byla akceptovatelná i pro městský obvod Pustkovec.

5. Pokud je návrh stavět tramvajové tratě pomýlený, tak jsou pomýlení také na radnicích v Praze (připravují stavbu vícero nových tramvajových tratí, aktuálně na Strahov), v Brně (již staví tramvaj k bohunické nemocnici), v Bratislavě (postavili nově tramvaj do Petržalky), v Plzni (připravují tramvaj k univerzitě) či Olomouci (staví prodloužení tramvaje na Nových Sadech) a ve všech těch desítkách měst na Západě, kde tramvaje nově zavádějí či rozšiřují. Důvod je především ten, že tramvaje jezdící po vlastním tělese jsou zcela izolovány od zácp na silnicích a dokáží tak na rozdíl od autobusů nabídnout rychlejší alternativu k používání osobních aut a tím přilákají daleko více lidí do veřejné dopravy, což je zkušenost všech měst nově zavádějících tramvajovou dopravu. 

6. Smysl zakotvení tohoto bodu ve Strategickém plánu Hrabové je právě to, aby byla zpracována studie trasy a tato trasa zakotvena do územního plánu (což je u toho bodu jasně napsáno). Určitě jsou významnější priority než tato tramvajová trať, ale podstatné je, aby stavba byla realizovatelná v budoucnosti. Nezapomeňme na to, že průmyslová zóna Hrabová stále ještě není naplněna a počet zaměstnaných se tam bude zvyšovat. Návrh tramvaje do Hrabové je zcela reálný, protože výstavba infrastruktury pro veřejnou dopravu je dnes už i u nás podporována z dotací EU (např. pro tramvajovou trať na VIII. obvod jsou v dotačním programu Doprava již alokovány finance, které bohužel vinou vedení města zřejmě propadnou, zatímco jiná města peníze plně využijí). 

22.9.2019     V.S.

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma