Navigace: Vladimír Slavík > Ostatní > Odpověď p. Milanu Slívovi jr. na článek Prodloužená Mostní

Odpověď p. Milanu Slívovi jr. na článek Prodloužená Mostní

Přečetl jsem si dnes článek v Hrabova.info, který reaguje na stejné téma, o kterém jsem psal v minulých dnech v Hrabovských novinách.

            Především k poznámce, že v Hrabovských  novinách není možnost diskuse.Stačí poslat příslušný článek na adresu vladslavik@seznam.cz a podle přání diskutujícího bude ihned zveřejněn. Anebo alternativně pomocí kontaktního formuláře v záložce „Diskuse“. Bez nutnosti se jakkoliv  složitě registrovat.

            Nyní k Vašemu článku. Železniční spojka mezi překladištěm kontejnérů v prostoru bývalého dolu Paskov a průmyslovou zónou Hrabová má omezit dopravu těchto obludných beden po silniční síti. To je přece velmi sympatické řešení. Nechápu vaše námitky. Podrobnosti této stavbě lze dohledat na internetu v materiále „Územní plán Ostravy“, tabulka č. 11 nebo v mém článku v Hrabovských novinách z 19.6. 2014.

            K Vašim přehlíživým poznámkám k železnici: jak asi se měl dopravovat materiál na hrabovskou haldu z Vítkovických železáren? Auty po Paskovské? A prodloužení kolejí tehdejšího Komárka do Brušperka by určitě uvítali občané, bydlící ve vesnicích kolem tratě včetně občanů Brušperka. Po válce se plánovalo, že toto městečko se změní na univerzitní a bude tam přemístěna VŠB.

            K problematice schvalování územních plánů: musíme se smířit s tím, že někdy naše námitky, byť dobře míněné, nebudou vyslyšeny. Platí zde určitá pravidla hry. Rozhodnutí zastupitelstva města má větší váhu jak stanovisko občana nebo stanovisko městského obvodu. Může se nám to nelíbit, ale to je asi všechno. I demokracie má svá pravidla. Jak jsem již uvedl posledně, bez těchto pravidel to nejde. Vznikla by anarchie.

            Jižní tangenta má jistě své opodstatnění a v budoucnu dotvoří dopravní síť našeho regionu. V tomto směru věřím dopravním specialistům, že tato komunikace se začne budovat v pravou chvíli tak, aby splnila svůj účel. Nyní zřejmě tato chvíle ještě nenastala.

            Neodpustím si několik poznámek k problematice využití materiálů z hutnických odvalů. To proto, že jsem v hutích pracoval a měl s touto tématikou mnoho společného.

            Hutnické  odvaly jsou tvořeny převážně vysokopecní struskou. Je to výborný a levný stavební materiál, který se odedávna používá především jako kamenivo do betonových směsí, k výrobě vysokopecního cementu,  k výrobě maltovin a podobných výrobků. Je použitelný i do nosných vrstev náspů dopravních staveb.

             Na odvaly je však také vyvážena ocelárenská struska, a to je velký problém. Obsahuje mnoho oxidu železnatého, který se časem mění  na oxid železitý, což je doprovázeno růstem objemu. Je to stejné jako u rezavění. Šupinky rzi odpadávají od povrchu, protože zvětšují svůj objem Mimo to jsou na odvaly vyváženy další odpady, jako velké množství opotřebených žáruvzdorných vyzdívek, záchyty z různých filtrů, tekuté kaly, saze, okuje z okujových jímek a  řada dalších odpadů, které mají nedefinovatelné vlastnosti.

            Při navážení těchto materiálu na stavbu dálnice zřejmě zapracovala nedbalost, možná i korupce. Ceny uvedených komponent jsou velmi rozdílné.

            Kdybych měl rozhodovat o použití těchto materiálů do silničních náspů, v žádném případě bych to nedovolil.

            Stavební suť, zřejmě zbytky žáruvzdorných vyzdívek, pokud je rozdrcená a řádně zhutněna nemůže způsobovat problémy.Tolik krátké technické školení.

                              Mám velkou radost, že v Hrabové vyrůstá mladá generace, které nejsou věci veřejné cizí a aktivně do tohoto dění vstupuje.  V případě pana  Milana Slívy jr. si  mimo to velice vážím jeho zájmu a znalostí z oboru  historie.  Pevně věřím tézi, že bez znalosti kořenů nelze plánovat a realizovat smysluplnou přítomnost a budoucnost.

 

                  6.11. 2014.  V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma