Cyklostezka Mostní ulice v Hrabové – Paskov
Nástěnka webu Hrabova.info informovala dne 4. 2. 2024 o tom, že MOb Hrabová chce otevřít možnost vybudovat levobřežní cyklostezku podél Ostravice, a to od vratimovského mostu v Hrabové až po silniční most u železničního nádraží Paskov. Jako důvod se uvádí chystaná modernizace železniční tratě Ostrava – Frýdek Místek s navýšením traťové rychlosti a s tím související pravděpodobné zrušení stávajícího železničního přejezdu P7401 severně od nádraží Paskov.
Komentář HN: Zřízení cyklostezky v úseku Mostní - Statek se plánovalo již v minulosti. Pro úsek, vedoucí po levobřežní protipovodňové hrázi řeky Ostravice byl dokonce zpracován projekt a vydáno stavební povolení. Město Ostrava však v roce 2017 tuto stavbu zrušilo s odůvodněním, že není dořešeno napojení budoucí cyklostezky směrem dále do Hrabové a její propojení s dalšími navazujícími cyklostezkami. Těmi navazujícími cyklostezkami byla myšlena městská cyklostezka „P“, končící v areálu společnosti Equicentrum. Toto propojení městské cyklostezky „P“ s lávkou přes Ostravici není dořešeno dodnes.
Je velmi pravděpodobné, že stejný důvod by byl příčinou nesouhlasu odboru dopravy MMO s touto cyklostezkou i v současné době.
Již mnoho let existuje soukromá účelová komunikace, vedoucí z areálu Equicentrum k řece Ostravici. Jezdí po ní občas hospodářské stroje, a v současné době slouží i sportovním jezdcům na koních, ustájených v prostorách Statku. Jako cyklostezka je tato cesta z bezpečnostních důvodů zcela nevhodná.
Zůstává jediné řešení, a to vybudování cyklostezky po levé straně odvodňovacího kanálu. Správcem potřebných pozemků je státní podnik Povodí Odry. Ideálním povrchem pro cyklisty, koloběžkáře a bruslaře na kolečkových bruslích by byl asfaltobeton.
Jednal již MOb Hrabová se státním podnikem Povodí Odry o této možnosti? Pokud k tomu nedá tento státní podnik svůj souhlas, pak úvahy o vybudování cyklostezky Mostní – Paskov nejsou reálné.
Čtvrtek 7. března 2024 V.S.