Navigace: Vladimír Slavík > Cyklostezky v Hrabové v roce 2025

Cyklostezky v Hrabové v roce 2025

 

Využil jsem nedávné slunné počasí a podnikl na mém elektrickém invalidním vozíku jízdu po cyklostezce po pravém břehu Ostravice v úseku nová lávka přes Ostravici - Šídlovec. Při jízdě jsem byl překvapen pestrostí a množstvím dopravních prostředků, které jsem potkal. Bicykly všeho druhu, koloběžky všeho druhu, a zejména vysoký počet kolečkových bruslařů. Asfalt přes svůj vysoký věk je stále bez větších závad, obsazeny byly i odpočinkové lavičky.  Nazpět jsem jel po trase Domovská, Poplužní, K Pilíkům až k restauraci Ve Dvoře, a po občerstvení domů.

Cyklodoprava je stále oblíbenější.  Po celé republice se budují nové cyklostezky, pro cyklisty se upravují i starší komunikace. Bohužel, ne v Hrabové. Zde se v poslední době téměř nic nezměnilo. Výjimkou je pouze nová cyklostezka kolem Prodloužené Mostní z roku 2019.

Co mi v Hrabové chybí

Za prvé:  Cyklostezka k vodním nádržím Pilíky. Jejich vlastník (státní podnik Diamo) z pochopitelných důvodů nemá v plánu upravovat povrch zdejších cest pro potřeby cyklistů. Nadějnější to je s přístupem ze západní strany. Menší část současné "komunikace" je ve správě městského obvod Nová Bělá, větší část ve správě městského obvodu Hrabová. Oba obvody by se mohly dohodnout na takové úpravě této  "komunikace", aby vyhovovala i cyklistům. Kromě vodních nádrží je zde i zajímavá kaplička.

Za druhé:  Cyklostezka s kvalitním povrchem od restaurace Ve Dvoře k lávce přes Ostravici. Snad by byla možná dohoda o úpravě hráze, vedoucí po levé straně odlehčovacího kanálu Ščučí. Vlastníkem hráze je s. p. Povodí Odry.  Nebo ve spolupráci s koordinátorem ostravských cyklostezek Ing. Lužou hledat jiné řešení.

Za třetí: Cyklostezka do Průmyslové zóny, konkrétně k hypermarketům Tesco a Makro. Ta, vedoucí souběžně s Prodlouženou Mostní, končí před nadjezdem nad dálnicí D 56.  Její napojení na „červenou“ cyklostezku kolem ulice Na Rovince se v nejbližších letech neplánuje. A jízda po silnici Paskovské a Prodloužené není pro cyklisty příliš bezpečná.

Závěr: Obliba jízdních kol a podobných dopravních prostředků roste závratným způsobem. Tomu se musí přizpůsobit i dopravní infrastruktura. Investice do cyklostezek by měly mít „zelenou“.  Bohužel, v Hrabové tomu tak není.

Středa 16. dubna 2025     V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky