Je až neuvěřitelné, jak rychle se zvyšuje intenzita dopravy na Paskovské ulici. Příslušná statistika by to určitě potvrdila. Převažují osobní auta, zbytek jsou dodávky a tranzitní kamiony. Předpokládalo se, že Prodloužená Mostní významně sníží dopravní zátěž Paskovské ulice. Stalo se tak u kamionů, ale ne u ostatních motorových vozidel.
Jak se s touto situaci na Paskovské ulici vyrovnávají místní občané, kteří pro dopravu používají jízdní kola? Jsou to lidé všech věkových kategorií. Používají je k jízdám na nákup do obchodů a k různým jiným účelům. Vyskytují se i přespolní cyklisté, kteří směřují do restaurace Ve Dvoře nebo k cyklostezce na pravém břehu Ostravice.
Tito cyklisté stále více využívají místní komunikace Domovská, Poplužní a K Pilíkům. Tato trasa je ve výborném stavu, výjimkou je pouze jižní část ulice K Pilíkům. S motorovými dopravními prostředky se zde cyklisté potkají jen výjimečně.
„Třešničkou na dortě“ je okolí této trasy. Při jízdě po ulici Poplužní a částečně i po ulici Domovské nelze nevnímat okolní přírodu, v okolí ulice Domovské nelze nevnímat moderní architekturu zdejších rodinných domů, upravené zahrady, a také památku na minulost Hrabové, tramvajový vůz na pozemku pana Kohoutka. Viděl jsem i cyklisty, kteří se zastavili u panelů naučné stezky Viléma Závady a studovali jejich text. Často využívají tuto trasu i koloběžkáři a jezdci na kolečkových bruslích. Potkávám zde i kondiční běžce a místní občany na procházkách se svými „psími“ miláčky.
Jsem častým uživatelem této trasy, mým dopravním prostředkem je elektrický invalidní vozík s rychlostí 5 km/hod., což mi umožňuje pozorovat i okolní krajinu. V letních parních dnech oceňuji úseky, kde jsou vysazeny stromy. Poskytují nejen stín, ale mají i hodnotu ekologickou a estetickou. Ale je zde mnoho míst, kde stromy nejsou, a mohly by být. O příčinách tohoto stavu pojednám v příštích dnech.
Sobota 19. září 2024 V.S.