Brzy bude zahájen provoz na Prodloužené Mostní a možná, že se v dohledné době podaří zrušit i zpoplatnění těch 12 km na Místecké ulici.
Pak nastane velký názorový zmatek. Jedni budou tvrdit, že se v dopravním zatížení Paskovské ulice nic nezměnilo, jiní budou opačného názoru. To proto, že neexistují aktuální podklady o současné intenzitě dopravy.
Ty poslední, které jsou k dispozici, pochází z roku 2016. Tehdy uskutečnilo ŘDS ČR celostátní sčítání dopravy, a to včetně Paskovské ulice. Podrobnosti lze dohledat na internetu.
Severní větev Paskovské ulice:
Začíná exitem č. 39 na Místecké a končí za vratimovským mostem. Při tomto sčítání byly zjištěny následující hodnoty dopravního zatížení:
TV=1.750, O=7.848, M=79, SV=9.677.
Na jižní větvi Paskovské ulice byl měřen pouze úsek od Místecké po kontejnerové překladiště firmy AWT a byly zjištěny následující hodnoty:
TV=1.086, O=3.671, M=51, SV=4.808.
Vysvětlivky: TV=těžká motorová vozidla, O=osobní a dodávková vozidla, M=jednostopá vozidla, SV=motorová vozidla celkem. Uvedená čísla představují průměrné počty motorových vozidel za 24 hodin.
Takže existují určitá čísla, která budou částečně použitelná při hodnocení dopadů plánovaných změn.
Příští dopravní sčítání se uskuteční v roce 2022, ale možná by bylo účelné ho provést na Paskovské ulici vlastními prostředky již dříve, a to podle metodiky, kterou uplatňuje ŘDS ČR. Aby bylo jasné, jak se tyto změny projeví v dopravním zatížení Paskovské ulice.
8.8.2019 V.S.