Pan radní R. Orkáč se zmínil na webu Hrabova.info o článku, zveřejněném v HL v červnu roku 1996, který se zabýval připomínkami tehdejších zastupitelů Hrabové na návrh Dopravního plánu města Ostravy.
Stanovisko naší samosprávy bylo následující:
1. Preferuje se tzv. Jižní tangenta v úseku Plzeňská-Místecká a Frýdecká-Rudná.
2. Preferuje se prodloužení ulice dr. Martínka až na ulici Frýdeckou.
3. Nesouhlasí se s využitím ul. Mostní a Paskovské jako s hlavním komunikačním tahem v této oblasti
4. Souhlasí se s prodloužením ul. Mostní postupně až na Plzeňskou ulici.
5. Perspektivně se požaduje propojení podnikatelské oblasti Tajgy s Frýdeckou ulicí včetně stavby nového mostu přes Ostravici.
Tolik jsem vyčetl z textu, zveřejněného v tehdejších Hrabovských listech.
Od té doby již uplynulo 23 let a mnohé se změnilo. V nejbližších dnech bude zahájen provoz na Prodloužené Mostní a všichni očekávají, jaké to bude mít důsledky. Zda se splní obavy, že tato nová komunikace „stáhne“ dopravu z širokého okolí, aniž to odlehčí Paskovské ulici. Nebo naopak, zda tato komunikace bude mít příznivý vliv na dopravní „zklidnění“ Paskovské ulice.
Z úvah z roku 1996 je zajímavý požadavek na přímé propojení oblasti Tajgy s Frýdeckou ulicí. Každopádně by to ulehčilo dopravní zátěži na křižovatce u Schellky, ale to je problém, kteří musí řešit dopravní odborníci, a ne laikové.
20. 8. 2019 V.S.