Dne 9.4. 2024 obdržel ÚMOb Hrabová od Ostravských komunikací dopis s oznámením, že ještě v roce 2024 provede tato společnost na náklady SMO opravy povrchů některých cyklostezek na území Hrabové. Opravovat se měla cyklostezka Paskovská – Perunova na ulici Domovské, cyklostezka od podjezdu pod ulicí Mostní po ulici Poplužní a cyklostezka od ulice Mlynářské k lávce přes Ostravici. Celková jejich délka je cca 1 400 m a náklady na opravy mohou činit až 5 mil. Kč. Rada městského obvodu svým usnesením č. 832 ze dne 6.5. 2024 s těmito opravami vyslovila souhlas.
A jaká byla v roce 2024 skutečnost? Ostravské komunikace provedly koncem září 2024 opravu cyklostezky Paskovská – Perunova, a v říjnu 2024 opravu cyklostezky od podjezdu pod Mostní k ulici Poplužní, a to včetně křižovatky „u zrcadla“, poškozenou povodní. První opravu zaplatilo město, druhou opravu však zaplatil ze svého rozpočtu MOb Hrabová. Důvody nebyly vysvětleny. Oprava cyklostezky k lávce přes Ostravici provedena nebyla. V říjnu byla ještě na náklady města opravena téměř v celé své délce místní komunikace K Nadjezdu přesto, že nebyla uvedena v seznamu cyklostezek, které se měly opravit na náklady města.
Není to vše poněkud zvláštní? Především skutečnost, že nebyl v dubnu 2024 zaslán na MMO dotaz, z jakých důvodů se mění financování oprav cyklostezek. V dřívějších letech byly tyto opravy financovány z rozpočtu městského obvodu (viz například opravu křižovatky ulice Bažanovy s cyklostezkou Domovská v září 2023). Čím si vlastně naše cyklostezky zasloužily nový způsob financování? Kdo o tom rozhodl? Bude se v tom pokračovat i v roce 2025? To jsou otázky, které by si zasloužily odpověď.
Úterý 11. února 2025 V.S.