Navigace: Vladimír Slavík > Kostky jsou vrženy

Kostky jsou vrženy

 

V Hrabové máme problém se stále rostoucím dopravním zatížení Paskovské ulice, a to zejména v úseku od Mostní směrem ke Statku a naopak. Obtížně se vyjíždí z bočních ulic, jízda na kole po Paskovské je dost riziková.  Tato dopravní zátěž  má vliv i na statiku starších budov  v blízkosti Paskovské, nemluvě o hlučnosti a exhalacích. A situace se stále zhoršuje.

Dopravní odborníci společně se zastupiteli města Ostravy to předvídali,  a již v územním plánu z r. 1994  se počítalo se stavbou Prodloužené Mostní.  Ze známých důvodů nastalo zpoždění, stavba  má být zahájena až v r. 2017. Po její  realizaci vzniknou  reálné podmínky pro omezení průjezdu těžkých kamiónů  směrem na Paskov a naopak.  

V tomto  územním plánu  z r. 1994  je také napsáno, že oblast Tajgy bude v budoucnu napojena jak na ulici Mostní  tak také novým přemostěním přes Ostravici na ul. Frýdeckou. Myslím, že na snížení dopravního zatížení Paskovské by to nemělo podstatný vliv.  Ostatně, od tohoto záměru se upustilo, v platném územním plánu se tato komunikace již  nevyskytuje.

Někteří občané Hrabové místo Prodloužené Mostní  preferují  tzv. Jižní  tangetnu.  Komunikace má odbočovat z Paskovské ulice  v místech  mezi bývalou šachtou Paskov a autobusovou zastávkou Statek, pokračuje  směrem k Ostravici  kterou křižuje asi 200 m nad dnešním mostem a směřuje po Frýdecké na Kunčice.  Tak je to v současném územním plánu Ostravy. Pro Hrabovou by to bylo velmi dobré řešení,  prozatím to je ale velmi vzdálená budoucnost.

Bližší podrobnosti o  kompletní Jižní tangentě jsou popsány  v Územním plánu MS kraje. Půjde o velmi rozsáhlou a velmi nákladnou stavbu a počítá se s ní až po r. 2018. Je rozdělena na dílčí stavby č. 4/O.14 ( Jižní tangenta Krmelín Ostrava), č. 4/O.48 ( Prodloužená Jižní tangenta Paskov-Hrabová-Vratimov)  a  stavba č. 4/O.49  (Prodloužená Jižní tangenta Vratimov – Bartovice). Pokud vzniknou podobné komplikace s výkupem potřebných pozemků jako u  Prodloužené Mostní, tak jde o velmi vzdálenou budoucnost. Délka Prodloužené Mostní je pouhých 1 300 m, zatímco Jižní tangenty  přes deset km.

Návrhy na okamžité zahájení  stavby Jižní tangenty alespoň  v  úseku  Hrabová – Vratimov  jsou (podle mého názoru) nereálné mimo jiné i z následujícího důvodu:  Po uvedení do provozu by vznikla neřešitelná dopravní situace v Nové Bělé, kde již dnes přeplněná Mitrovická by určitě zkolabovala. A možná stejné problémy by měly další okolní obce. Vozidla z oblastí západně a jižně od  Nové Bělé  by pochopitelně  využívaly velmi výhodnou novou  trasu směrem na  Ostravu, Havířov, Bohumín po Jižní tangentě (a naopak) a nešlo by tomu zabránit. Dnes tato vozidla jedou většinou  po Plzeňské, Místecké a Rudné. Podobná kalamitní situace by nastala v Kunčicích a ve Vratimově, kde dopravu navíc ještě komplikují závory.

Doufám, že tímto svým článkem příliš nepopudím odpůrce stavby Prodloužené Mostní.  Když ano, tak prosím o komentáře bez zbytečných invektiv.

7. 7. 2016    V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma