Na zdejší radnici je i odbor stavebně správní, který má ve své pracovní náplni i péči o místní komunikace. Vedoucí odboru je Ing. Faicová, referentkou pro dopravu je paní Moskalová. Legislativní normou pro tuto činnost je zákon o pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb.
Nejsem určitě sám, který zaznamenal rozvoj používání moderních jízdních kol, koloběžek všeho druhu a kolečkových bruslí. Pro tyto je Paskovská ulice pro vysoký dopravní ruch motorových vozidel problematická a cyklisté, koloběžkáři a uživatelé podobných vozítek raději jedou po místních komunikacích „K Pilíkům“ - „Poplužní“ - „Domovská“ nebo opačně.
Trasa je cca 4 km dlouhá, úsek po ulici Domovské a Poplužní je v pořádku, zbytek vyžaduje důkladnou opravu. Jsou zde výmoly, některé i hluboké.
O opravách místních komunikací v Hrabové pojednává obsáhlý článek v Hrabovských listech č. 7/2021. Jeho autorem je tajemník městského obvodu Ing. Socha. Píše v něm o enormním tlaku na opravy a o nedostatku finančních prostředků. Na jeho návrh byl schválen přesun 5 mil. Kč z bytového fondu na opravy místních komunikací. Součástí článku je i tabulka, ve které jsou uvedeny plánované náklady na opravy jednotlivých ulic v roce 2021 a 2022. Tabulku sestavila paní Moskalová.
Pokud jde o trasu Šídlovec – Statek, plánovalo se pro rok 2021 150 tis. Kč na opravu křižovatky Poplužní – K Pilíkům (provedeno v říjnu 2021).
Pro rok 2022 se plánuje na opravu MK K Pilíkům 2,5 mil Kč. V tabulce p. Moskalové není uvedeno, který úsek se bude opravovat. Nejhorší je úsek mezi ul. Bělskou a Statkem.
Je již konec července, a stále se zde nic neděje. Vlastně ano, od dubna se v úseku Poplužní – Bělská připravuje instalace veřejného osvětlení. Podle dosavadního průběhu prací bude trvat ještě velmi dlouho. Za 4 měsíce práce byly položeny el. kabely a připravena stanoviště pro budoucí sloupy. Jízda po tomto "staveniští" je velmi obtížná.
Vracím se k názvu tohoto článku. Na Šídlovec jezdím na svém elektrickém invalidním vozíku poměrně často, a to výhradně po uvedené cyklostezce. Místní státní správě vyčítám nedostatečnou péči o její údržbu a opravy. Přitom to není otázka financí, nečerpají se ani ty „plánované“. Jde spíše o nezájem a o různé výmluvy. Když ze závažných důvodu nelze provést důkladnou opravu, tak proč se alespoň neodstraní výtluky ? Vyřešilo by to cca 4 m/3 vhodného materiálu a několik hodin práce zaměstnanců Technických služeb MOb Hrabová
Zcela pasivní jsou v této záležitosti i orgány samosprávy. Míním tím radu městského obvodu a komisi výstavby, dopravy a ekologie. Zodpovědnost za dopravu převzal v RMOb pan Dolejška, odbornými poradci v záležitosti dopravy jsou v komisi VDE Ing, Dvořák a p. Krejčíček.
24.7. 2022 V.S.