Rok 1995, pokračování, str. 66, 67.
V restauracích se objevily první hrací automaty, proti kterým však vzniká averze většiny občanů, protože jsou příčinou nového jevu tzv. gamblerství (chorobné hráčství). Hostinec „U lípy“ je vyhledáván mládeží z blízkých sídlišť. Cena piva v restauracích se pohybuje u „desítky“ mezi 6 – 7 korunami, u „dvanáctky“ mezi 9 – 10 korunami.
Silnice: Mezi státní silnice, jejichž údržbu a opravy hradí město Ostrava, patří ulice Místecká, Paskovská, Krmelínská, Mostní a Frýdecká. Ostatní silnice včetně chodníků u státních silnic jsou místními komunikacemi, za jejichž stav a sjízdnost odpovídá městský obvod. Ve vlastnictví městských obvodů jsou i čekárny na zastávkách autobusů.
Veřejná doprava: Ve veřejné dopravě nenastaly větší změny. Tato je nadále zajišťována prostřednictvím Městské hromadné dopravy města Ostravy. Občané využívají autobusové linky č. 39, 41, 42, 20, které projíždějí územím městského obvodu. Bylo zavedeno časové jízdné na 15 resp. 45 minut za 4 a 9 Kč. Síťové jízdenky stojí v závislosti na délce tratě 140 až 230 Kč měsíčně, pro důchodce, žáky a studenty 60 – 100 Kč. Občané starší 70 let jezdí zdarma. Všechny dopravní prostředky jsou vybaveny označovači jízdenek a digitálními hodinami. Pokuta za „černou jízdu“ je 100 Kč. Veřejnou dopravu lze hodnotit jako vyhovující. Dopravní prostředky jezdí přesně a nejsou příliš přeplněny.
Na silnicích je stále více osobních a užitkových automobilů. Trpí tím hlavně občané bydlící v blízkosti Paskovské ulice. Rozkvět zaznamenává jízda na kolech. Hojně se objevují nové typy tzv. horských kol. Začíná se mluvit o nutnosti tzv. cyklistických stezek, které by propojily oblasti zástavby s rekreačními oblastmi.
Výstavba bytová, občanská a průmyslová: Nejvýznamnější událostí z hlediska vlivu na budoucí výstavbu a vzhled městského obvodu bylo schválení Územního plánu Hrabové. Tímto dokumentem jsou závazně určeny plochy pro bydlení, občanskou vybavenost, sport, trávení volného času, pro zakládání zahrad a zahrádkových osad, pro lehký průmysl, drobnou výrobu, služby, a pro zemědělské využití.
I v budoucích letech zůstane zachován městský charakter sídliště Šídlovec a vesnický charakter historické části městského obvodu. Centrum obce má býti v okolí budovy Úřadu městského obvodu. Perspektivně bude možné zvýšit počet obyvatel až na 6 400 osob (nyní 3 445 obyvatel). Územní plán určuje plochy i pro výstavbu nových činžovních a rodinných domů a pro stavby občanské vybavenosti.
Zdroj: Kronika MOb Hrabová (kronikářka Renata Telingerová).
Pondělí 2.června 2025 V.S.