Diskutovalo se o ní na komisi výstavby, dopravy a ekologie 29.3. 2023 s poznámkou, že jde o „námět na obnovení projektu“.
Levobřežní cyklostezka kolem řeky Ostravice se skutečně řešila již v roce 2013, kdy byla pro její zřízení městským obvodem Hrabová objednána a dodána technická dokumentace za 423 tis. Kč. Tato pak byla předána odboru investic MMO jako podklad k vyřízení stavebního povolení. V roce 2016 byl projekt zrušen s poukazem na vysoké náklady a na skutečnost, že není na jižním konci Hrabové zajištěna možnost odbočky směrem k Paskovské ulici. Firmě Tebodin Czech Republic, která byla pověřena dokončením dokumentace, bylo z pokladny města uhrazeno 1 081 090 Kč.
Nyní, v roce 2023, se opět diskutuje o možnosti realizace této cyklostezky, a to v době, kdy existující lávka přes Ostravici umožňuje využití regionální cyklostezky, vedoucí po pravém břehu řeky.
Podle nepotvrzených informací je důvodem obnovy tohoto projektu připravovaná modernizace železniční tratě Ostrava – Frýdek Místek, která údajně naruší provoz pravobřežní cyklostezky. Pokud by se tak skutečně stalo, pak „náhradní“ trasu regionální cyklostezky po levém břehu Ostravice by měl řešit odbor dopravy resp. odbor investic MMO, a ne městský obvod Hrabová.
Pak je zde další problém. Jedním z důvodů, proč se v minulosti levobřežní cyklostezka nerealizovala, byla nedořešná odbočka k restauraci Ve Dvoře, kde končí celoměstská cyklostezka. Tento problém stále ani po deseti letech není vyřešen, cyklisté jezdí po protipovodňové hrázi , která je na levém břehu odvodňovacího kanálu Ščučí. Ta však nemá příliš vhodný povrch, především pro koloběžkáře. Místo kameniva by zde byl vhodnější asfalt. To je pro Habovou ve srovnání s „levobřežní cyklostezkou do Paskova“ v současné době aktuálnější záležitost. Na to by se měla zaměřit i pozornost komise VDE.
6. 5. 2023 V.S.