Navigace: Vladimír Slavík > Naše obec v období před 1. sv. válkou (56)

Naše obec v období před 1. sv. válkou (56)

 

Zasedání obecního výboru  6. února 1910.

Přítomno 16 členů. Schůzi řídil starosta Ludvík Staněk, zapisoval Fr. Bartoník.

-Kontrola obecních účtů za rok 1909. Čteny obecní účty položka po položce. Zprávu za revizory účtů podal p. Chlupatý Jan. Při kontrole účtů nebyly shledány žádné závady  a  obecní účty za rok 1909 se schvalují. Pak pan starosta informuje o  následujících dluzích: Zemědělské bance v Brně se dluží 19 000 K, splátky jsou placeny pravidelně. Rajfaizence se dluží  10 828 K. Jiných dluhů není.  V místní záložně uloženo: Kmenové jmění -1 816 K, Chudobinský fond-1 491 K, Fond na stavbu hasičského skladiště-348 K, fond na stavbu kostela-6 089 K, úroky 73 K.  Aktiva celkem 9 818 K.

-Přečten výnos c.k. okr. hejtmanství, že je nutno platit místnímu faráři z obecní pokladny ročně  poplatek 28 K. Proti tomuto rozhodnutí bude podáno odvolání.

-Marie Černá, úrazem postižená, promeškala u úrazové pojišťovny své nároky. Nyní žádá obec  o podporu z chudobinského fondu. Bude proto vybubnováno a  na obecní tabuli vyvěšeno, aby každý dělník či dělnice mající úrazové  pojištění, toto nahlásili na obecní úřad.  Obecní úřad pak v případě úrazu bude dohlížet nad výplatou odškodného.  Kdo tak neučiní, nemůže počítal s podporou od obce.

-Usneseno, aby obec společně s Hrabůvkou  podala žádost o koncesi pro stavbu tramvaje s pohonem elektrickým i parním z Polské Ostravy přes Malé Kunčice, Vítkovice, Hrabůvku do Nové Bělé s odbočkou do Hrabové a z Vítkovic přes Zábřeh do Svinova.

-Pan Víta předkládá stížnost, že v domě č. 48 je na půdě mnoho slámy, třísek a dřeva. To potvrzuje i Jan Vogt, funkcionář  hasičstva. Usneseno provést kontrolu za přítomnosti správce tohoto majetku Fr. Adámka, a potřebná opatření provést do osmi dnů ode dneška.

Komentář HN:  V tomto zápise je první zmínka o tramvajové trati do Hrabové. Uskutečnilo se to  až v roce 1930, trať končila na zastávce „Pumpy“. Až v roce 1948 jezdil „Komárek“  až  na zastávku „Ščučí“.  Původní trať  do Nové Bělé  se měla stavět podél  Krmelínské silnice.

16.10. 2020          V.S.

 

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma