V Hrabovských listech je věnován velký prostor seriálu „Naše téma“. Pan šéfredaktor se snaží vybrat z množství různých témat aktuálně ta nejdůležitější a zveřejňuje na ně názory našich zastupitelů.
V květnových HL jsou uvedeny odpovědi na otázku „Jak vnímáte změny v obci“, v červencových HL bylo tématem životní prostředí a v posledních HL to byla „Doprava v obci“.
Z šesti představitelů veřejného života Hrabové se na str. 6 - 7 v posledních HL čtyři zmiňují o negativním vlivu zpoplatnění Místecké ulice na dopravní intenzitu v Hrabové.
Toto téma bylo podrobně projednáváno i na nedávném setkání zastupitelů s náměstkem hejtmana pro dopravu panem Jakubem Unuckou. Uskutečnilo se dne 29.7.2019.
Osobně si myslím, že toto téma není představiteli Moravskoslezského kraje pokládáno za důležité. Svědčí o to skutečnost, že doposud tento problém nebyl předmětem projednávání za jednáních krajského zastupitelstva. Poslední se konalo 12.9. a pan Unucka nepokládal za nutné ho navrhnout do programu jednání včetně patřičného usnesení.
Já jsem v Hrabovských novinách dne 7.8.2019 vyslovil přesvědčení, že jedinou cestou, jak toto zpoplatnění zrušit, je jednání s MD o kompenzaci za vzniklé finanční ztráty. Jako všude jinde, i zde mají důležitou roli peníze. Pokud nám na zrušení zpoplatnění tak záleží, pak za to musíme zaplatit. Srozumitelně řečeno, uhradit státu výpadek z příjmů. Veškeré jiné návrhy jsou neproduktivní a zavání neplodným a primitivním populismem. Bohužel, tento můj názor nebyl nikým akceptován.
V anketě v posledních HL o dopravě mě zaujal návrh Ing. Jana Dvořáka na opětné zavedení tramvaje do Hrabové. Jak by se asi řešilo převedení tramvajových kolejí ze západní strany Místecké na stranu východní? A kde by byly umístěny tramvajové koleje v areálu Hrabové? Snad ne na Domovské. Nebo ano? Na rozdíl od pana Dvořáka nejsem dopravním odborníkem, ale rád bych se seznámil s konkrétním řešením tramvajové dopravy do Hrabové. Honzo, jsi na tahu. Máš zde příležitost prokázat své schopnosti odborníka pro dopravu.
19.9.2019 V.S.