Již osm let umožňuje tato lávka občanům Hrabové (a také okolních obcí) překročit Ostravici „suchou nohou“ i na jižním konci naší obce, a vydat se (pokud jedeme na kole) po pravobřežní cyklostezce buď do Ostravy, nebo směrem opačným.
Byl to chytrý nápad. Na stávající kyslíkovod se z obou stran zavěsily lávky, pomocí šikmých ramp byly pak napojeny na okolní komunikace. Pro připomenutí: Projektovou dokumentaci vypracovala firma Projekce - Nová Huť, ocelovou konstrukci vyrobila a na místě smontovala firma Hochbau ze Staré Bělé, lávka byla předána veřejnosti v květnu 2016. Ve velkém rozsahu byly použity pozinkované WM rošty, což snižuje náklady na údržbu a zaručuje vysokou životnost. Na nákladech 11,8 mil. Kč se podílelo město Ostrava, město Vratimov a MOb Hrabová.
Na východní straně je lávka napojena na cyklostezku, vedoucí z Ostravy do Paskova, horší to je na straně západní, směrem k Paskovské ulici. Zde neexistuje cyklostezka s potřebnými parametry, především s hladkým povrchem, vyhovujícím jak cyklistům, tak i koloběžkářům a jezdcům na kolečkových bruslích a lyžích. Přitom jde o stále oblíbenější dopravní prostředky. K překonání vzdálenosti cca 700 m do blízkosti areálu Equicentrum se používá protipovodňová hráz s nepříliš vhodným povrchem.
Nabízí se otázka: Proč příslušní činitelé Hrabové (starosta, místostarosta) se nepokusí dojednat se státním podnikem Povodí Odry možnost úpravy této hráze tak, aby zároveň sloužila občanům i jako cyklostezka s parametry, odpovídajícími XXI. století? Mohlo by se argumentovat i tím, že byla postavena z větší části za peníze, které poskytlo v letech 2010 a 2011 pro tyto účely město Ostrava. Bylo to 13 mil. Kč.
Středa 5. června 2024 V.S.