U nynějších debat na téma cyklostezky se zapomíná na finanční stránku. Jsou to poměrně nákladné stavby a někdo je musí zaplatit. Bude tímto investorem stát, kraj, město nebo městský obvod?
Odpověď na tuto otázku jsem nalezl ve studii s názvem „Aktualizace koncepce rozvoje cyklistické dopravy na území města Ostravy“, která byla projednána a následně schválena Radou města Ostravy dne 16.1. 2018.
Na str. 80 této studie je napsáno, že stavba místních cyklostezek bude financována z 50% městem a z 50% městským obvodem.
Vzniká tak otázka, zdali v současné době má Hrabová na tyto investice finanční prostředky. Konkrétně na cyklostezku od Paskovské směrem k Makru a Tescu a na cyklostezku mezi lávkou přes Ostravicí a Paskovskou ulicí. Nebo na další jiné cyklostezky včetně nákladných úprav té v podchodu pod Místeckou ulicí v oblasti Šídlovce.
Domnívám se, že současným prioritním projektem Hrabové je stavba nové MŠ. Kdy přijde řada na ostatní, to se dozvíme až po dopracování Strategického plánu rozvoje Hrabové.
Na rozdíl od některých jiných občanů vůbec nepovažuji Strategický plán za zbytečný. Je zcela nezbytný při plánování místní infrastruktury a dalších staveb. To však dovedou pochopit pouze ti, kteří mají alespoň základní znalosti v oblasti ekonomiky.
31. 7. 2019 V.S.