O postavení této hráze bylo rozhodnuto po povodni v roce 1997. Investorem byl státní podnik Povodí Odry a stavba byla ukončena v roce 2012. Od roku 2016, po postavení lávky přes Ostravici, se tato hráz začala používat i jako cyklostezka. Pro některé dopravní prostředky (koloběžky, kolečkové brusle, invalidní vozíky) je však problémem její povrch, tvořený vrstvou kameniva. Mnohem vhodnější by byl asfalt.
Předpokládám, že by s. p. Povodní Odry neodmítl jednání o tom, že by MOb Hrabová na vlastní náklady zajistil vhodnou úpravu povrchu této hráze. Uživatelé této cyklostezky by to určitě uvítali.
Současné vedení Hrabové ale toto možnost odmítá s argumentem, že by při plánované rekonstrukci nedalekého odlehčovacího kanálu Ščučí by se mohl povrch této hráze poškodit.
Není to ale pouhá výmluva? Vždyť při této rekonstrukci (neví se, kdy bude) může být zhotovitel zavázán povinností případné poškození povrchu hráze opravit na vlastní náklady. Mimo to mezi kanálem a hrází je dostatek místa pro zřízení dočasné panelové vozovky pro dopravu stavebních materiálů pro tuto stavbu.
Pokud jde o snahu neutrácet peníze z obecní pokladny, tak investice tohoto druhu, které slouží občanům, nejsou zbytečné. Šetřit se má na jiných místech.
7.6. 2023 V.S.