Navigace: Vladimír Slavík > Realizace stavby "Zkapacitnění odlehčovacího kanálu Ščučí" se blíží

Realizace stavby "Zkapacitnění odlehčovacího kanálu Ščučí" se blíží

 

 Oznámení o zahájení stavebního řízení pro stavební objekty této stavby (mimo most na Paskovské ulici) bylo v minulých dnech zveřejněno na úřední desce MOb Hrabová. Stavebníkem je  státní podnik DIAMO, stavební povolení po ukončení stavebního řízení vydá ÚMOb Hrabová. Stavebních objektů je celkem 8, mezi jinými i tyto:

 SO 01.3: Oprava stávající komunikace – cyklostezky.  Jedná se o prostor na konci odlehčovacího kanálu.  Rozšíření jeho kapacity si vyžádá výměnu nynějšího propustku za most s následným  navýšením  stávající komunikace. Tato bude v délce 108 opatřena  asfaltobetonovým povrchem a bude sloužit jako cyklistická stezka.  Poznámka HN: Odkud a kam tato cyklistická stezka povede?  Levobřežní hráz řeky Ostravice směrem k ul. Mostní nemá parametry cyklistické stezky a tvrzení o „související stavbě Cyklostezka Statek, Mostní“ se nezakládá na reálných skutečnostech.  Neexistuje ani cyklostezka mezi lávkou přes Ostravici a Paskovskou ulici. V nejbližších letech se neplánuje po tomto břehu Ostravice ani cyklostezka do Paskova.

SO 02.3: Posun a navýšení komunikace K Pilíkům. Jedná se o úsek mezi propustkem přes Ščučí  a odbočkou k Pilíkům o celkové délce 300 m.  Komunikace bude navýšena, nejvíce na severním konci, nejméně na jižním konci. Současně bude poněkud posunuta východním směrem. Její povrch bude tvořen „vibrovaným štěrkem na vrstvě štěrkodrtě“.  Poznámka HN: Tato místní komunikace je současně hodně využívanou cyklostezkou a jezdí po ní i motorová vozidla.  Bylo by proto výhodnější ji opatřit povrchem z asfaltového betonu.  Ve štěrkovém povrchu vzniknou brzy výtluky.

SO 08.1: Úprava soukromé komunikace k EQUICENTRU: Tato komunikace v délce 680 m, vedoucí podél pravého břehu odlehčovacího kanálu, má být po dobu rekonstrukce kanálu použita pro přísun a odsun materiálů. Po ukončení stavby se její povrch odfrézuje a opatří vrstvou asfaltového betonu. Poznámka HN:  Toto řešení má dvě nevýhody: 1) Bude nutná likvidace aleje vzrostlých stromů, rostoucích po severní straně této cesty. 2) Tato soukromá cesta, určená pro hospodářské a jiné potřeby firmy EQUICENTRUM, nemůže sloužit z bezpečnostních i jiných důvodů po ukončení rekonstrukce kanálu jako cyklostezka.  Výhodnějším řešením by bylo využití pro potřeby stavby pozemky na levé straně kanálu, a po ukončení stavebních prací na těchto zřídit cyklostezku s asfaltovým povrchem, která by spojovala městskou cyklostezku s označením „P“ s lávkou přes Ostravici.

Závěrečná poznámka: „ Dotčené orgány“ mohou uplatnit svá stanoviska do 10 dnů ode dne doručení tohoto oznámení. Mezi nimi  je i  odbor ochrany životního prostředí a odbor dopravy magistrátu města Ostravy. Možná, že se ztotožní s některými mnou uvedenými námitkami a návrhy. Uvidíme.

Čtvrtek, 26.10. 2023      V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma