Proti předraženým obecním zakázkám, zbytečným nákupům nebo nevhodným prodejům obecního majetku má sloužit veřejná kontrola smluv. Pro tyto účely byl v roce 2015 zřízen Registr smluv, který prosadily některé neziskové nevládní organizace. Evidují se výdaje nad 50 tis. Kč (bez DPH).
V únoru 2021 přihlásil do tohoto registru MOb Hrabová následující objednávky (ceny jsou včetně DPH)):
1) Přípojné místo pro mobilní DA. Objednávku vystavila p. Králová, zveřejněno 10. 2. 2021. Cena 370 tis. Kč. Bude realizováno dle proj. dokumentace Ing. Pavla Zbranka z roku 2018. Podle uzavřené Smlouvy o dílo realizaci zajistí firma Marek Ambrož, Jakubčovice.
2) Objednávka stravenek za 125 tis. Kč. Objednávku vystavila p. Matuštíková, zveřejněno 10. 2. 2021. Dodavatelem je firma EDENRED. Jedná se o 74 bal. po 21 ks za 80 Kč/ks.
3) Krmelínská – realizace PoDZ č. 4/2021 – cilobloky. Objednávku vystavila p. Moskalová, zveřejněno 11. 2. 2021. Cena 134 tis. Kč, dodavatelem je Firma Zubek s.r.o.
4) Údržba lesního parku Hrabovjanka v roce 2021. Objednávku na z.s. Zelená Hrabová vystavila p. Matuštíková, zveřejněno 15. 2. 2021. Náklady se předpokládají ve výši 125 tis. Kč.
5) Obnova PC vč. příslušenství za 88 tis. Kč. Objednávku na firmu KompT s.r.o. vystavila p. Matuštíková, zveřejněno 26. 2. 2021.
Komentář HN: U objednávek č. 1, 3, 5, není zřejmé co se vlastně objednává. Zveřejněné údaje jsou velmi stručné a pro občana nesrozumitelné. Tím Registr smluv ztrácí svůj smysl.
1. 3. 2021 V.S.