Navigace: Vladimír Slavík > Regulační plán Hrabové (2)

Regulační plán Hrabové (2)

 

Dopravní komunikace z pohledu roku 1992:

Státní silnice I. tř. č. 56 – Místecká ul. zůstává zachována, budou pouze zřízeny nájezdové a výjezdové rampy v prostoru nadjezdu na ul. Nebeského  včetně rozšíření stávajícího mostního objektu o jedno pole. Ze západní strany od ul. Místecké bude zřízen vjezd a výjezd do budoucí průmyslové zóny.

Státní silnice II/478 (Klimkovice – Polanka – Stará Bělá – Hrabová – Šenov)  bude převedena na novou trasu prodloužené ulice Mostní. Tím bude vyloučena průjezdová doprava Hrabovou včetně těžké nákladní dopravy.

Státní silnice III/4705 (Paskovská) zůstane zachována ve své původní trase. Není uvažováno s její přeložkou na ul. Domovská.

Významnou komunikací bude Jižní tangenta, která umožní převedení těžké dopravy z Plzeňské ul. na Místeckou a dále pak na ul.  Rudnou.

Spojení stávajících provozoven v areálu Tajga s okolními komunikacemi se uskuteční jednak směrem na prodlouženou ul. Mostní, jednak novým přemostěním Ostravice směrem na Frýdeckou ulici.

 Návrh propojení ul. Paskovské na ul. Místeckou podél severní strany Pilíků, doporučené Útvarem hlavního architekta MMO,  nebyl vedením Hrabové akceptován.

Ostatní místní komunikace budou realizovány tak, že zajistí obsluhu všech nově navržených bytových i ostatních lokalit. V maximální míře bude využito stávajících komunikací. Ulice v místě původní tramvajové tratě  bude využita jako obytná ulice, nebude však propojena ani s ul. Paskovskou ani s prodlouženou ul. Mostní.

S prodloužením tramvajové dopravy do prostoru Hrabové se neuvažuje. Po vybudování průmyslové zóny v okolí Krmelínské ulice bude tento areál  napojen na linky MHD.

Cyklistické stezky:  V souladu se studii cyklistických tras  jsou respektovány dvě trasy, které prochází územím Hrabové. Jedna vede z Ostravy po pravém břehu  Ostravice, druhá sleduje trasu bývalé tramvajové tratě Komárek s přejezdem přes nadjezd Místecké ulice v blízkosti Pilíků.

Komunikace pro pěší: S ohledem na bezpečnost chodců je nutno především dobudovat chodníky podél ul. Paskovské.  Nově budované komunikace v rodinné zástavbě budou řešit i pěší provoz. Zvláštní význam má a nadále  bude mít komunikace v místě  bývalé tramvajové trati. Počítá se s jejím rozšířením pro  oddělený  cyklistický provoz.

Parkování a garážování: Současný stav je vyhovující. Při další výstavbě budou respektovány příslušné normy. Na Šídlovci  se uvažuje  s výstavbou boxových garáží.

Komentář  HN: S velkým zpožděním se realizovala Prodloužená Mostní. Příčiny tohoto zpoždění svědčí o složitostech té doby.  S prodloužením této komunikace až na Krmelínskou ulici  se tehdy ještě nepočítalo. Zajímavý byl návrh na přemostění Ostravice v oblasti Tajgy a propojení ul. Frýdecké s tímto areálem.  Tento byl později zamítnut jako neodůvodněný.   Návrh na propojení Paskovské  ul. s Místeckou ul. v oblasti severně od Pilíků asi vycházel z tehdejších úvah na vytvoření dalšího centra obce v její jižní části. Prozatím toto „nebezpečí“ Hrabové nehrozí.  

14. 8. 2018    V.S.

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma