Stavět ji začaly Vítkovické železárny v době 2. sv. války. Tehdy byly VŽ součástí koncernu Reichwerke Hermann Göring, který slučoval všechny významné podniky v Říši a v Protektorátu Čechy a Morava. Dvě válcovací tratě typu Stiefel na výrobu bezešvých ocelových rour měly dodat strojírny z Německa v roce 1945.
Do konce roku 1944 byla postavena hala pro výrobu generátorového plynu (stojí dodnes vlevo od Hlavní brány, později v ní byla zřízena pokusná koksovna), hlavní výrobní hala o délce 600 m, sklad předvalků a expediční hala.
Strojní zařízení válcovacích tratí bylo dodáno na počátku roku 1945, ale již nebylo namontováno. Požadoval je jako válečné reparace SSSR, ale nakonec se tak nestalo, válcovací tratě byly namontovány v nové rourovně v Kunčicích. Výroba rour byla zahájena v roce 1950.
Ocelové předvalky o délce 1,5 – 2 m se ohřívaly v karuselových pecích až na teplotu 1 300 stupňů, pak byly vsazeny na válcovací trať. Na trati „Velký Stiefel“ se vyráběly roury do průměru 273 mm, na trati „Malý Stiefel“ roury do průměru 140 mm. Předností bezešvých rour je jejich vysoká odolnost proti tlaku proudícího média.
Několik poznámek k technologii výroby: Původně se bezešvé ocelové roury vyráběly kovářským způsobem, kdy se do žhavého ocelového válce v horizontální poloze na „poutnické“ válcovací stolici údery beranidla vtláčel ocelový trn. Postupným zvětšováním průměru tohoto trnu se zvětšoval i vnitřní průměr roury.
Významným zdokonalením bylo použití kuželových válců o různé rychlosti otáčení, kdy žhavá ocel se soustředila na obvodu budoucí roury. Ocelový trn postupně vytvářel vnitřní průměr roury. Průkopníky tohoto způsobu válcování cca v roce 1900 byli bratři Mannesmannové, Švýcaři, žijící v USA. Tuto technologii v dalších letech významně zdokonalil jejich bratranec Karl Stiefel.
Unikátním výrobkem tehdejší rourovny NHKG byly vrtné tyče pro vrtné soupravy. Jejich předností je vysoká odolnost na střih.
Výrobní sortiment této rourovny byl v sedmdesátých letech minulého století rozšířen o výrobu svařovaných ocelových trub se spirálovým švem s využitím ocelových pásů o šířce 800 mm, které dodávala válcovací trať P 800 zdejší válcovny.
Nezodpovědné kroky posledního vlastníka tohoto podniku (společnost Librety Steel) způsobily, že koncem roku 2023 byla ve všech závodech zastavena výroba. Krize skončila až v říjnu 2024, prvním závodem, který začal opět vyrábět, byla rourovna.
Neděle 12. ledna 2025 V.S.