Míní se tím výdaje na údržbu a opravy místních komunikací . Pro letošní rok se plánují ve výši 1 400 tis. Kč, z toho na opravy 550 tis., na zimní údržbu a čistění 600 tis. V této položce jsou i náklady na projektovou dokumentaci pro nově budované cesty a chodníky.
Těmto záležitostem bylo jim věnováno mnoho úsilí v minulých letech a jsme na tom ve srovnání s ostatními městskými obvody velmi dobře. To musí ocenit každý, kdo příležitostně navštěvuje naše sousedy a kde především chodníky jsou ve špatném stavu. Třeba v Zábřehu, v Hrabůvce nebo ve Vítkovicích.
Na potřební úrovni je dlouhodobě i zimní údržba místních komunikací a chodníků a jejich očista.
Aniž si to uvědomujeme, jde o důležitou součást infrastruktury a podle stavu komunikací lze do jisté míry hodnotit i kvalitu místní samosprávy.
Vážný problém, související s komunikacemi je problém parkování osobních vozidel. Je to záležitost velmi složitá také proto, že lidé dávají přednost svým vozidlům před vozidly MHD. Ale co s tím naděláme, taková je realita.
Na své řešení čekají komunikace v oblasti Pilíků. Je velmi pravděpodobné, že s rozvojem Hrabové a s růstem počtu obyvatel bude tato oblast vyhledávaným místem, vhodným pro odpočinek uprostřed přírody. Ale nevede tam žádná „solidní“ cesta . Alespoň pro pěší a cyklisty. Přitom v současné době, kdy se tento areál mění z „čističky odpadních vod“ na „veřejný prostor“ je příležitost tento problém řešit, a to z peněz OKD. Je pro mě nepochopitelné, že Rada tento požadavek doposud nevznesla (viz usnesení rady MOb Hrabová č. 77/1761 ze dne 11.10.2017).
Opakovaně musím také i zde připomenout špatný stav lesní cesty, která spojuje Pilíky s Místeckou ulicí včetně mostu přes Ščučí. Údajně by se při tom poškodily kořeny okolních stromů, což je pochopitelně naprostý nesmysl. Vždyť by šlo pouze o zasypání kaluží a rigolů a o úpravu povrchu cesty pomocí struskové drtě. Komunikace by byla určena pouze pro pěší a cyklisty. Pokud jde o mostek přes Ščučí tak tipuji, že se nedožije letošních švestek.
Také cyklostezka, vedoucí od ulice Bělská k restauraci Ve Dvoře by zasluhovala větší pozornost. Před časem byly úvahy o pokrytí povrch části této cyklostezky asfaltovou vrstvou. Tak jak je tomu u cyklostezky, spojující ulici Bělskou s Mitrovicemi. Narazilo se zde na odpor úředníků z magistrátu, údajně z estetických důvodů. Myslím, že projíždějící cyklisté by preferovali bezpečnou a pohodovou jízdu po asfaltu před uvedeným důvodem. Bohužel, nikdo se nesnažil proti tomuto postoji magistrátu protestovat. Nebo snad ano?
23.3.2018 V.S.