Navigace: Vladimír Slavík > Serióznost veřejných sdělení

Serióznost veřejných sdělení

 

Je rozdíl mezi tím, o čem se nezávazně diskutuje třeba v hospodě a tím, co se sděluje občanské veřejnosti  prostřednictvím FB.

Zatímco v hospodě často převládají emoce a ničím nepodložená tvrzení, při  diskusích  na FB by měly být sdělované informace  seriózní.

Opakovaně se setkávám s tím, že ve skupině FB Ostrava-Hrabová tomu tak není. Konkrétní přiklad:

V minulých dnech se v regionálním tisku opět po určité přestávce řeší „zvlněná“ dálnice, vedoucí do Ostravy. Médium Euro.cz veřejnosti  oznámilo, že část této dálnice se musí postavit znovu.

Vzápětí  se občané  na FB Ostrava-Hrabová dozvěděli příčiny „zvlnění“. Prý se do náspu dálnice svážel odpad ze širokého okolí! 

A zavinila to firma EUROVIA, která stále dostává státní zakázky!

Obdivuji odvahu autora této zprávy. Vždyť může být uvedenou firmou obžalován za poškozování její  dobré pověsti!  Asi autor těchto tvrzení má dostatek důkazů k tomu,  aby případný soudní spor vyhrál. Je také možné, že tento občan si  neuvědomuje možné důsledky svých publikačních aktivit. 

 Průběžně jsem sledoval   tuto záležitost a zjistil následující skutečnosti:

1. Stát měl zájem, aby při  stavbě  uvedené dálnice  byly využity i  místní suroviny, mezi jinými také vysokopecní struska z hutnických odvalů  bývalých firem NHKG a VŽKG. Všichni stavbaři ví, že  vysokopecní struska je  kvalitním stavebním  materiálem.

2. Stát, konkrétně ŘDS (ředitelství dopravních staveb) velmi zanedbalo své povinnosti stavebního dozoru. Svou benevolencí umožnilo,  že zhotovitel  použil  z uvedených hutnických odvalů  mimo vysokopecní strusky i další zcela nevhodné materiály, které jsou  pravděpodobnou příčinou  zvlnění povrchu dálnice.

3. Podle všeho  tuto „lapálii“ zavinila  především nezkušenost (možná i korupční konání) pracovníků ŘDS a  asi  také nezodpovědné jednání některých zaměstnanců firmy   ODS – Dopravní stavby Ostrava, která tehdy  tuto dálnici stavěla. Ale vinit z toho všeho  současnou firmu Eurovia se mi jeví jako velmi problematické.

4. Takže následkem uvedených skutečností jsou  v něktetrých vrstvách  náspů této dálnice materiály, které způsobují její vlnění. Kdo tento stav způsobil, to se řeší již několik let.   Snad dříve nebo později se veřejnost dozví pravé příčiny, podložené  solidními  důkazy. Nespěchal  bych s unáhleným názorem, že vše zavinila firma Eurovia. 

Opět se vracím k mým  oblíbeným příslovím a k lidové moudrosti. Zde mě znovu napadá „ Dobrými úmysly je dlážděná cesta do pekel“.

 Na počátku byl bohulibý úmysl  zlikvidovat hutnické haldy ( včetně té v Hrabové).  Následkem  nedostatečného stavebního dozoru   vznikly při stavbě  dálnice D 47 značné  problémy. Mimo ty kvalitní byly pro uvedenou stavbu použity i zcela nevhodné materiály. 

Takže nestačí pouhý „dobrý“ úmysl. Musí se promyslet i všechny další kroky při jeho realizaci. Pokud se tak nestane, může z  původně dobře míněného úmyslu vzniknout vážný problém.

Doufám, že se z tohoto případu  stát dostatečně poučil  a současné ŘDS zaměstnává skutečné odborníky včetně těch, kteří jsou pověřeni stavebním dozorem. V daném případě patří  nepochybně mezi jejich povinností  i kontrola všech  materiálů, které se použijí ke stavbě dálnice. 

2. 7. 2019    V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma