V tomto funkčním období samosprávy v Hrabové je věnována značná pozornost opravám místních komunikací. Řeší se resty v minulých let, (Bělská, Na Hurtě, K Nadjezdu) opravují se výtluky, cyklostezky, chodníky. Do těchto oprav je vkládáno významné množství finančních prostředků.
Ale vidím problém ve stanovování priorit těchto oprav. Co tím míním? Některé MK a chodníky jsou málo používané, některé více. Přednost v opravách (logicky) by měly mít ty frekventovanější.
Občané, bydlící na ulicích Na Hurtě a Na Janošku při chůzí na autobusovou zastávku „Bělská“ postrádají chodník, který by vedl podél ulice Paskovské po její západní straně. Proč byla dána přednost stavbě chodníku od zastávky „Kostelík“ k hasičské zbrojnici, který využívá velmi málo občanů?
Další příklad: V loňském roce byla opravena asfaltem západní část ulice k Nadjezdu, po které téměř nikdo nechodí a nejezdí. Bez opravy stále zůstává velmi frekventovaná ulice K Pilíkům v úseku od ulice Bělské až k ulici Paskovské. Argument, že se čeká na realizaci stavby „Zkapacitnění odlehčovacího kanálu Ščučí“ platí pouze pro část této místní komunikace. Pokud jde o opravu úseku, který je v majetku s. p. Diamo (od průsakového kanálu k Paskovské ulici), tak je možná vzájemná domluva o důkladné opravě asfaltem i této komunikace.
Proč zdůrazňuji nutnost opravy asfaltem? Protože roste počet těch, kteří pro rekreační dopravu používají koloběžky a kolečkové brusle, a pro tyto dopravní prostředky je nezbytný asfaltový (nebo jemu podobný) povrch.
Středa 28. května 2025 V.S.