2.8: Zajistit dostatečnou kapacitu a kvalitu místních komunikací ve vesnické části a u nové výstavby zajistit tento požadavek závazky developerů.
V tomto bodě se požaduje, aby developeři vybudovali u nové výstavby potřebnou dopravní infrastrukturu včetně adekvátního počtu parkovacích míst. Komentář HN: Autoři Strategického plánu ignorují skutečnost, že existuje stavební zákon, který řeší všechny výše uvedené problémy. Je ho však nutno ze strany orgánů veřejné správy důsledně uplatňovat. Pro plochy s rozsáhlejší výstavbou RD se zpracovávají územní studie, které obsahují i požadavky na dopravní infrastrukturu.
2.9: Napojit ul. Poplužní na Prodlouženou Mostní.
Požaduje se prověření možností propojení ul. Poplužní s Prodlouženou Mostní a vypracování územní studie pro zástavbu mezi ul. Poplužní a Prodlouženou Mostní. Komentář HN: Tato územní studie již existuje a je součástí územního plánu města Ostravy. Má číslo 56/II – 13/2018 a byla zaregistrována 20.3.2020. Dopravní napojení na Prodlouženou Mostní je základní podmínkou pro budoucí zástavbu v tomto prostoru. Jelikož tato zástavba prozatím neexistuje, nelze v současné době stavět ani tuto propojku. Tento bod Strategického plánu je v současné době nelogický a nadbytečný.
2.10: Usilovat o kvalitní veřejnou dopravu do Hrabové.
Požaduje se udržet, po případě zlepšit stávající rozsah autobusové dopravy do vesnické části obce, iniciovat zpracování studie trasy tramvajové dopravy do průmyslové zóny s napojením na Šídlovec a zakotvit tuto trasu do územního plánu. Komentář HN: Tento bod Strategického plánu je velmi problematický. Zkrácení časových intervalů mezi jednotlivými spoji je zcela nereálný požadavek. Již nyní je MHD v Ostravě dotována z městského rozpočtu, a to částkou 72 mil. Kč ročně. Další rozšiřování počtu spojů by tyto ztráty ještě zvýšily. Pokud jde o tramvajovou dopravu do Hrabové, jde o pouhé „zbožné přání“ . V územním plánu města není o tom žádná zmínka. Tento požadavek nebyl ze strany MOb Hrabová vznesen ani v při revizi ÚP, konané v letech 2018 - 2021.
Rozvojová oblast č. 3: Bezpečnost občanů.
Požaduje se určit problémové lokality a instalovat v nich bezpečnostní kamery a fotopastě, usilovat o zvýšení hlídkové činnosti MP, zvýšení počtu kontrol vjezdu nákladních vozidel na Paskovskou ulici příslušníky PČR a spolupráce se složkami ZIP při řešení krizových situací, zamezení koncentrace nepřizpůsobivých občanů na území MOb, vymísťování bezdomovců z území MOb. Komentář HN: Je otázkou, zda tyto požadavky mají být součástí Strategického plánu rozvoje Hrabové. Jde o každodenní operativní činnost orgánů veřejné správy.
Cíl 3.4: Zlepšit informovanost rozšířením přenosu informací mezi ÚMOb a občany elektronickou formou.
Požadavek má 4 body: a) mají se vytvořit přehledné a aktuální webové stránky obvodu, b) má se vytvořit systém automatického odesílání informací o akcích emailem občanům, c) má se zvýšit využití místního rozhlasu k hlášení o havarijních situacích, d) má se zvážit možnost vybudování páteřní optické sítě v MOb Hrabová. Komentář HN: Bod a) je úspěšně plněn. Webové stránky existují a jsou průběžně doplňovány. Bod b) plněn není. Automatické zasílání informací emailem prozatím neexistuje. Hlášení rozhlasu o havarijních situacích plněno není, jelikož se prozatím žádné nevyskytly. U bodu d) není jasné, jakou formou, v jakém rozsahu a za jakým účelem se budování páteřní optické sítě má realizovat.
30. 7. 2021 V.S.