Nejstarší lávka vznikla v souvislosti s železniční dráhou Ostrava – Valašské Meziříčí. Úsek z Ostravy do Místku byl uveden do provozu v roce 1871 se zastávkou ve Vratimově. Nedlouho na to v roce 1882 byla postavena ve Vratimově továrna na buničinu. Bylo nutno postavit lávku přes Ostravici, která by sloužila občanům Hrabové k cestě na nádraží a dělníkům z Hrabové do nově postavené vratimovské fabriky. Lávka byla tvořena třemi na sebe navazujícími díly, vyrobenými ze dřeva. Celková konstrukce je zřejmá z fotografie, která je na stránce 85 v publikaci Historie obce Hrabová. Lávka se musela po každé povodni opravovat a často i obnovovat. Finančně se na tom podílela jak obec Hrabová tak vratimovská fabrika. Podrobnosti o této lávce jsou uvedeny jednak v hrabovské kronice, jednak v publikovaných vzpomínkách Viléma Závady. Pěšina k lávce začínala naproti dnešní ulice Na Šajaru a vedla přes Vrbinu až k lávce. Na druhé straně Ostravice vedla pěšina od lávky k nádraží ve Vratimově. Lávka sloužila až do roku 1943, kdy byl postaven most přes Ostravici.
O stavbě lávky u Šídlovce se nezachovalo příliš mnoho písemných informací. Podle pamětníků byla postavena v šedesátých letech minulého století na žádost zaměstnanců NHKG, bydlící na Šídlovci a v Hrabůvce, kteří v letních měsících by rádi vyměnili každodenní dopravu autobusem za jízdní kolo. A bylo jim vyhověno, na stavbě lávky se podílela mostárna NHKG a stavební údržba uvedeného podniku. Ocelová konstrukce lávky slouží dodnes. Pouze při opravě lávky v roce 2014 byly podlažní dřevěné fošny nahrazeny ocelovým roštem. Tehdy již existovala cyklostezka Ostrava – Beskydy a využití lávky se podstatně zvýšilo.
Nejmladší lávka na jihu Hrabové pochází z roku 2016. Na nákladech 12 mil. Kč se podílelo rovným dílem město Ostrava, město Vratimov a MOb Hrabová. Ke stávajícímu potrubnímu mostu , nesoucí kyslíkovod, byly oboustranně připevněny ocelové lávky o šířce 1,5 m. Spojení s okolním terénem zajišťují zešikmené nájezdové rampy. Obě lávky včetně šikmých nájezdů jsou vybaveny ocelovými rošty, a chůze i jízda na jízdním kole je po nich velmi příjemná. Stavba této lávky byla vyvolána již existující cyklostezkou Ostrava – Beskydy, lávka měla umožnit napojení městské cyklostezky, vedoucí přes Hrabovou, na uvedenou trasu. Bohužel, stále chybí propojení mezi lávkou a městskou cyklostezku, označenou písmenem „P“. Ta končí u restaurace Ve Dvoře na jižním konci Hrabové.
27. 6. 2023 V.S.