Dne 22. 8. 2017 jsem v Hrabovských novinách zveřejnil následující článek:
Na webových stránkách Statutárního města Ostravy byla dne 30. 5. 2012 v „Seznamu zakázek“ zveřejněna pod číslem P12V00000103 zakázka s názvem „Cyklostezka Statek-Mostní“.
Byla to zakázka pro zpracování projektové dokumentace, určené pro územní rozhodnutí a stavební povolení ke stavbě cyklostezky v k. ú. Hrabová, začínající u silničního mostu ulice Mostní a vedena po levém břehu Ostravice, směrem k později vybudované lávce a následně k restauraci „Ve Dvoře“.
Tato zakázka byla dne 18. 8. 2017 zrušena s následujícím zdůvodněním: „Vzhledem k tomu, že doposud nebylo dořešeno další napojení této projektované cyklostezky směrem dále do Hrabové a její propojení s dalšími cyklistickými stezkami (a to z důvodu nesouhlasu vlastníků navazujících pozemků) bylo rozhodnuto, aby se v další přípravě a realizaci této akce nepokračovalo“.
Za provedené práce však bylo nutno zaplatit z pokladny SMO zhotoviteli dokumentace částku 1 081 090 Kč.
Pro úplnost ještě je nutno dodat, že k plánované stavbě se průběžně vyjadřovala i rada MOb Hrabové. Svědčí o to usnesení rady č. 58/1290 z r. 2013 a usnesení č. 61/1365 z téhož roku. V tom prvém usnesení rada souhlasila s umístěním uvedené stavby na některých pozemcích ve správě MOb Hrabová (v okolí mostu), v tom druhém vzali radní na vědomí předloženou dokumentaci pro tuto stavbu. V radě tehdy byli starosta Naď, místostarosta Dvořák, radní Dudic, Lyčka a Pospěch.
V souvislosti s uvedenými skutečnostmi vznikají následující otázky:
1. Kdo byl iniciátorem této stavby, která nebyla řádně domyšlena - viz důvody pozdějšího zrušení této zakázky?
2. Proč se v zakázce pokračovalo i v době, kdy se rozhodlo o stavbě lávky přes Ostravici? Vždyť pak byla levobřežní cyklostezka nadbytečná.
Nyní je již pozdě klást tyto otázky. Faktem je, že částka 1 081 090 Kč byla zaplacena zbytečně. Tento příklad opět prokazuje, jak zodpovědná je funkce zastupitelů. A také svědectví o lehkomyslném zacházení s veřejnými prostředky. Je pro mě záhadou, že se o tyto záležitosti ve větší míře nezajímá veřejnost, resp. příslušné výbory zastupitelstva SMO.
Aktuální komentář HN: Od doby zveřejnění důvodů, proč nelze uskutečnit cyklostezku Statek – Mostní, již uplynulo více jak 6 let. Proč doposud nikdy nejednalo vedení Hrabové s Povodím Odry o úpravě protipovodňové hráze, vedoucí po levé straně „Odlehčovacího kanálu Ščučí“, aby mohla sloužit i jako cyklostezka? Možná, že vedení státního podniku Povodí Odry by nemělo námitky. Městská cyklostezka „P“ končí stále v areálu Statku, cca 750 m od lávky přes Ostravici.
Sobota, 17. února 2024 V.S.