Navigace: Vladimír Slavík > Z archivu HN: Lávka přes Ostravici

Z archivu HN: Lávka přes Ostravici

 

V seznamu veřejných zakázek Statutárního města Ostravy byla 15. 6. 2015 zveřejněna zakázka, která bude určitě zajímat i občany Hrabové. Jde o lávku přes Ostravici v prostoru bývalého Starého splavu. Na tuto stavbu bylo vydáno dne 20. 4. 2015 ÚMOb Hrabová stavební povolení s názvem stavby „Prodloužení cyklostezky – lávka přes Ostravici“. Hodnota stavby vč. DPH je 12 mil. Kč., lhůta pro podání nabídek stavebních firem je 2. 7. 2015. Investorem je město Ostrava a finančně se má podílet Vratimov a Hrabová. Stavba se uskuteční pravděpodobně v příštím roce.

V rámci stavby se mají provést úpravy stávajícího potrubního mostu, napojení na existující pravobřežní cyklostezku Vratimov – Paskov a na levé straně řeky napojení na komunikaci, vedoucí po hrázi k Mostní ulici.

Potrubní most bude z vnější strany opatřen ocelovou lávkou o šířce 1,5 m a propojen rampami s příslušnými komunikacemi.

Předpokládá se, že cyklisté a pěší ze směru Paskovská – Mostní odbočí před mostem na stávající obslužnou komunikaci (s nekvalitním povrchem) vedoucí po hrázi až k nové lávce, a po přechodu Ostravice budou pokračovat dál směrem na Paskovov. Praxe ukáže, zda nebude výhodnější (jako doposud) přejít (přejet) most a pokračovat po pravém břehu řeky po velmi kvalitní již existující cyklostezce. V tom případě by byla plánovaná lávka zbytečnou investicí.

Úvaha o využití lávky pro cyklisty a chodce na trase Vratimov – Nová Bělá naráží na neexistenci komunikace od budoucí lávky západním směrem. Současná cesta ke „Statku“ je soukromá a od „Statku“ kolem Pilíků směrem k Mitrovicím je ve velmi špatném stavu.

Ale v každém případě bude splněn bod volebního programu ODS a ČSSD Hrabová.

Stojí za zamyšlení, proč o této důležité stavbě nebyli občané Hrabové informováni prostřednictvím Hrabovských listů. To by musel pan šéfredaktor Petr Pavelka bydlet v Hrabové, aby věděl podrobnosti o Starém splavu, vrbině, struskové haldě a dalších záležitostech, pro které je toto území tak významné. Alespoň pro občany, žijící v jižní  části  Hrabové.

15. 7. 2015.  V.S.

Aktuální komentář HN: Lávka byla předána veřejnosti v dubnu 2016. Je stále v dobrém stavu, její projektanti i zhotovitel odvedli kvalitní práci. Je používána cyklisty z širokého okolí, kteří pak pokračují ve své jízdě  po pravobřežní cyklostezce. Někteří se zastaví  v restauraci Ve Dvoře. Problémem je trasa o délce  cca 600 m po protipovodňové hrázi k lávce přes Ostravici. Míním tím její povrch. Vyhovuje pro cyklisty, ale pro „malá kolečka“ koloběžek, kolečkových bruslí (a také mého invalidního vozíku) je štěrkový povrch nevhodný. Vhodným povrchem je asfalt. Jedním z argumentů proti asfaltu jeho tmavá barva, a s tím související pohltivost tepelných paprsků. Dnes není žádný problém obarvit asfalt „na zeleno“ nebo „na červeno“.  Ideálním řešením je vysázet kolem každé cyklostezkty stromy.

Doufám, že nově zvolená samospráva Hrabové  bude věnovat cyklostezkám  v Hrabové velkou pozornost, a že i mnou zmiňovaná se dočká asfaltového povrchu.

8. 11. 2022    V.S.

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma