Starší ročníky pamatují doby, kdy jediným informačním prostředkem (mimo rozhlas) byly noviny. Vydávaly je všechny politické strany a vycházely v obrovských nákladech. Postupně nastala velká změna v informačních technologiích a dnes vychází jen velmi málo deníků, které se věnují denním událostem.
Na internetu jsou k dispozici dva tituly, které jsem si oblíbil. Je to Moravskoslezský deník.cz a IDnes.cz. Protože ne každý má dostatek času je průběžně sledovat, pokusím se vybírat pro Hrabovské noviny ty nejzajímavější zprávy a dovolím si je komentovat.
V Moravskoslezském deníku.cz jsem nalezl tyto informace:
Vítkovické nádraží dál chátrá. Stále trvají nekonečná jednání ohledně převodu této budovy mezi kulturní památky státu. Budova je uzamčena a „zub času“ je nenasytný. Dříve významné nádraží se postupně mění v ruinu. Přitom je to velmi hezká stavba, která si určitě zaslouží památkovou ochranu.
Participativní rozpočet v Mar. Horách. Obvod rezervuje 1, 5 mil. Kč na projekty dle návrhů občanů. Jsou mezi nimi dětská hřiště, parkoviště pro kola, bezpečnostní kamery, různé kulturní akce. Plánují se čtyři setkání s občany, kde budou vybrány akce pro realizaci.
Ostrava nabízí levně své prostory k pronájmu. Aby se zabránilo vylidňování středu města, nabízí se velmi levně opuštěné obchody a další prostory ke komerčnímu využití . Snahou města je také přeměnit nebytové prostory na byty. Množí se názory, že výstavba Nové Karoliny nebyla pro Ostravu tím nejlepším řešením.
Na mošnovském letišti mají pamětní desku vojenští letci. Původně bylo toto letiště budováno pro vojenské účely. Po dokončení této velmi nákladné stavby v r. 1959 zde byla umístěna vojenská letecká jednotka, pokračovatelka 1. smíšené letecké divize v SSSR. Výstavka informuje o této historii prostřednictvím různých dokumentů a dobových fotografií. Je dobře, že ani současná generace nezapomíná na naše hrdiny z doby druhé světové války.
V deníku IDnes.cz. jsem se dočetl:
Vyšetřování zvlněné dálnice D 47 nekončí. Poslanecká komise doposud nic neprošetřila, od r. 2014 se sešla pouze 3x a bylo požádáno o prodloužení doby její činnosti. Dosavadní opravy dálnice se omezily pouze na obroušení nerovností s tím, že tato úprava vydrží asi 2 roky, jelikož spodní vrstvy náspu, tvořené nevhodnými materiály, dále působí na destrukci vozovky.
Sláva a bída hornictví na Ostravsku. U tohoto článku je mapa 35 šachet a jejich stručná historie. Mě zajímal Důl Paskov. S těžbou se zde započalo v r. 1966 a do jeho uzavření v r. 1999 zdejší havíři vytěžili 18 mil. tun uhlí, určeného pro výrobu koksu. Prokopali se až do hloubky 1 050 m. Ve své činnosti dosud pokračuje nedaleký důl Staříč. Podle všeho i tento důl brzy skončí.
Před 130 lety se v Ostravě zřítil řetězový most. Zemřeli přitom 4 lidé, přes 30 osob bylo zraněno. Fotografie o této události jsou k vidění na nedávno otevřené výstavě „Ostravské proměny“ v městském muzeu.
Tolik o některých událostech v Ostravě a okolí.
20. 10. 2016 V.S.