Podrobné údaje o činnosti této školy jsou obsaženy ve výročních zprávách, které každoročně projednává a schvaluje školská rada. Tyto výroční zprávy jsou k dispozici na webových stránkách školy. Lze tedy porovnat některé údaje z roku 2014 a 2024. Výsledky jsou následující (první údaj školní rok 2013/2014, druhý údaj školní rok 2023/2024):
Průměrný počet žáků: 400 - 338. Počet žáků ve školní družině: 130 - 83. Počet učeben pro školní výuku: 18 - 18. Počet učeben pro školní družinu: 3 - 4. Počet učeben pro školní klub: 0 – 1.
Nově zapsáno žáků u zápisu: 57 – 50. Na jinou školu nastoupí: 5 – 2. O odklad školní výuky žádá: 8 – 13. Skutečný počet nových žáků: 44 – 35. Počet pedagogů: 25 – 27. Počet speciálních pedagogů: 0 – 1. Počet psychologů: 0 – 1. Počet asistentů pedagogů: 0 – 5. Počet vychovatelek ŠD a ŠK: 5 – 5.
Finanční náklady na provoz školy: neuvedeno - 39 597 000 Kč. Příspěvek zřizovatele: neuvedeno - 5 200 000 Kč.
Výsledky vzdělávání žáků: S vyznamenáním 1. stupeň: 79 % - 80 %. S vyznamenáním 2. stupeň: 37 % - 38 %.
K dalšímu studiu přijato (v % z celkového počtu žáků): 9. ročník: 24 – 100, 8. ročník: 8 – 9, 5. ročník: 15 – 24.
Ve školním roce 2013/2014 byl zájem o gymnázia, informační techniku, elektrotechnické obory, zdravotní asistentství, ekonomiku a podnikání, hotelnictví, dále o obory gastro, instalatér, automechanik a kadeřník. Na soukromé školy bylo přijato 10 žáků. Učební obory zvolilo 12 žáků.
Ve školním roce 2023/2024 byla preferována opět gymnázia, byl zájem i o obory automobilového průmyslu, o elektrotechnické obory a o obory ekonomické. Na soukromé střední školy bylo přijato 12 žáků. Učební obory zvolilo 5 žáků.
Komentář HN: Počet žáků postupně klesá, i když počet obyvatel Hrabové roste, za uvedenou dekádu se zvýšil o 300. V čem je příčina tohoto paradoxu? Výrazně se projevila inkluze ve vzdělávání, škola pro tyto účely zaměstnává 9 specialistů. Zvyšuje se počet žáků, kterým je odložen nástup na povinnou školní docházku. Ve školním roce 2023/2024 požádalo o odložení školní docházky 26 % rodičů dětí, které měly nastoupit do 1. třídy. Tento trend je všeobecný, a jeho důsledky negativně ovlivňují ekonomiku státu. Výroční zprávu za školní rok 2023/2024 projednala školská rada dne 1.10. 2024 bez připomínek.
Středa 23. září. 2024 V.S.