Zřízení funkce PR
Během jednání zastupitelstva dne 14. prosince oznámil pan starosta, že se připravuje zřízení pracovního místa pro odborného pracovníka, který by měl na starosti styk s veřejností.
Dříve nebo později to muselo nastat. Veřejnost ne vždy chápe důvody, které vedou veřejnou správu k různým, někdy i neočekávaným rozhodnutím. Na sociálních sítích i jinde pak vznikají diskuse, často založené na neúplných nebo i záměrně zkreslených informacích.
Předpokládám, že hlavní povinností tohoto pracovníka bude vysvětlovat jak dlouhodobé záměry tak dílčí rozhodnutí orgánů veřejné správy veřejnosti s cílem dosažení její aktivní podpory a spolupráce.
Jaká bude podrobná pracovní náplň tohoto „mediálního“ pracovníka? Její vytváření bude asi složité, ne všichni budou mít zcela shodné názory.
Z pohledu občana bych si přál toto:
1) V záležitosti webových stránek městského obvodu: Zodpovědnost za jejich obsah a formu, za rušení nepotřebných a zřizování nových rubrik, za průběžnou publikaci aktualit, za zveřejňování usnesení a zápisů orgánů samosprávy bez zbytečného odkladu.
2) V záležitosti facebooku městského obvodu: Dohled nad obsahem a formou, formulace stanovisek veřejné správy k významným rozhodnutím a událostem, reakce na příspěvky občanů.
3) V záležitosti Hrabovských listů: Prezentace oficiálního stanoviska veřejné správy k názorům, návrhům a připomínkám občanů.
4) V záležitosti Mobilního rozhlasu: Informace a zprávy z radnice přímo do telefonu. Upozorňování na krizové situace. Pozvánky na kulturní a sportovní akce. Spolupráce při organizování veřejných anket.
5) V záležitosti veřejného rozhlasu: Organizační zajišťování jednotlivých hlášení.
Určitě jsem v tomto krátkém komentáři neobsáhl všechno. Určitě některé mé představy o pracovní náplni této nové pracovní pozice se nesetkají se souhlasem všech. Poměrně složité bude rozdělení pravomocí a povinností mezi již ustavenou mediální komisí a tímto nově zřizovaným „mediálním člověkem“. Doufám, že se to podaří.
27. 12. 2022 V.S.