Pan Bohumil Rundt je nejstarším úřadujícím zastupitelem městského obvodu Hrabová. Tuto funkci vykonává nepřetržitě od r. 1991, tj. 24 let. Do r. 2006 byl starostou. V následujících volebních obdobích vykonával následující funkce:
2006 – 2010: místostarosta, člen redakční rady, člen povodňové komise.
2010 – 2014: předseda finančního výboru, člen povodňové komise, člen komise výstavby, dopravy a ekologie, člen redakční rady.
A v současném volebním období: předseda finančního výboru, člen povodňové komise, člen komise výstavby, dopravy a ekologie.
V červnu loňského roku jsem poslal panu Bohumilu Rundtovi následující dotaz:
Pane předsedo finančního výboru, v zákoně o obcích je uvedeno, že v pravomoci finančního výboru je provádění kontroly hospodaření s finančními prostředky obce. V souvislosti s tím se dotazuji, zda se finanční výbor zabýval příčinami růstu nákladů na místní správu, a když ano, tak s jakými výsledky.
V r. 1994 (viz Hrabovské listy č. 1/94) činily tyto výdaje, a to včetně odměn zastupitelů pouze 2094 tis. Kč, v r. 2000 již 3950 tis. Kč, v r. 2013 již 6960 tis. Kč a na r. 2014 se plánuje dokonce 7 500 tis. Kč.
Děkuji za odpověď.
Pan předseda odpověděl takto:
Schvalování rozpočtu městského obvodu je dle zákona o obcích č. 128/2000 Sb. výhradně právem zastupitelstva. Finanční výbor provádí kontrolu hospodaření s finančními prostředky městského obvodu, samozřejmě včetně nákladů na činnost místní správy. Příčinou dlouhodobého růstu nákladů je zejména nárust mezd, rozšíření výkonu státní správy v přenesené působnosti, nárusty cen.
Rozdíl v rozpočtu mezi r. 2013 a 2014 je tvořen nárustem mezd /přijetí pracovnice pro sociálně právní ochranu dětí s působností i v městském obvodu Nová Bělá/, opravami objektu úřadu.
V případě Vašich dalších dotazů k rozpočtu doporučuji osobní jednání za účasti vedoucí finančního odboru ing. Ziobrové.
S pozdravem Bohumil Rundt, předseda finančního výboru.
Počátkem února 2015 jsem pokračoval v korespondenci s opětně zvoleným předsedou finančního výboru panem Bohumilem Rundtem následujícím dopisem:
Pane předsedo,
Považuji se za angažovaného občana Hrabové a jsem znepokojen zprávami, že příslušné kontrolní orgány Magistrátu města Ostravy zjišťují opakovaně závažné nedostatky v oblasti evidence a inventarizace majetku našeho městského obvodu.
Sleduji pozorně prostřednictvím Hrabovských listů a webových stránek dění v Hrabové a doposud jsem se nesetkal ani v náznaku s možnostmi těchto nešvarů. Vždyť kontrolní a finanční výbory určitě zodpovědně plní dle zákona o obcích své povinnosti a na podobné negativní jevy by včas reagovaly. Rovněž audit závěrečného účtu, každoročně prováděný odbornou firmou TOP Auditing, s.r.o. Brno by na tyto skutečnosti měl upozornit.
Já a čtenáři mých webových stránek by určitě uvítali Vaše vyjádření k této záležitosti.
S pozdravem Vladimír Slavík.
Uplynul již více jak měsíc od zaslání tohoto dopisu, který zůstal bohužel bez odpovědi. A tak se čtenáři Hrabovských novin nedozví, proč finanční výbor ve složení p. Rund, p. Petana a paní Kročková v loňském roce nemohl zbránit nedostatkům, opakovně zjišťovaným při kontrolách z MMO.
5. 3. 2015 V.S.