Stav místních komunikací na jižním konci Hrabové.
Tento můj článek jsem napsal proto, že mnozí občané Hrabové ( a dokonce i někteří zastupitelé) nikdy nenavštívili jižní konec naší obce. Tak jim zdejší problémy přiblížím alespoň tímto způsobem.
Naši vycházku zahájíme po Bělské ulici. Na konci této komunikace se vydáme doleva. Pokračujeme po hrázi bývalých rybníků a procházíme areálem Jezdeckého klubu Na Rozvodí. Tato komunikace (parc. č. 2566 ve vlastnictví SMO) je celkem v dobrém stavu.
Přejdeme mostek přes odlehčovací kanál Ščučí a dostaneme se na křižovatku. Doleva vede cesta k restauraci Ve Dvoře, doprava můžeme pokračovat k Pilíkům. Ale zde je velký problém. Tato komunikace (parc. č. 487/1) v délce 350 m je bez gumových holínek neschůdná. Kaluže mají hloubku až 20 cm. Náhodný turista, neznalý místních podmínek , se oprávněně diví, jak je to možné. Vždyť tato komunikace je úředně označena tabulkou „K Pilíkům“.
Po překonání tohoto „tankodromu“ se dostaneme na hráz vodních nádrží Pilík 4,5. Zde je terén poněkud schůdnější ( parc. č. 2545 ve vlastnictví OKD). Pak tato komunikace pokračuje po lesní cestě v délce cca 250 m k mostku přes Ščučí v blízkosti Mitrovické kapličky. Tato lesní cesta (parc. č. 2544/1) je ve správě MOb Hrabová a její stav je havarijní. Stejně jako mostek přes Ščučí.
Uvedený stav těchto komunikací asi v současné době nikomu nevadí. Hrabová má nyní jiné priority. Ale není to normální. I dnes má tato část Hrabové nárok na patřičnou údržbu zdejších komunikací.
Na potřebných investicích v oblasti Pilíků se mohly podílet OKD, což se nestalo. A to v důsledku pasivity a nedostatečné kompetentnosti samosprávných orgánů Hrabové. Míním tím jejich nedostatečnou aktivitu v průběhu nedávno ukončeného procesu EIA v záležitosti ukončení provozu dolu Paskov.
Dříve nebo později se problematika Pilíků bude řešit. A možná se při této příležitosti připomene velmi oprávněně i neschopnost a pasivita představitelů místní samosprávy z období let 2014 – 2018 ve věci Pilíků.
31. 1. 2019 V.S.