Kronika MOb Hrabová (48)
Rok 1996, pokračování, str. 83, 84, 85.
2. Činnost zastupitelstva, rady a ÚMOb:
Obvodní zastupitelstvo uskutečnilo 6 zasedání a vydalo tato významná usnesení: Schválení zahájení rekonstrukce domu na ulici Šrobárova 22 na 35 malometrážních bytů nákladem asi 20 mil. Kč. Schválení prodeje bytových jednotek stávajícím nájemníkům, kteří o koupi projeví zájem (21 bytových jednotek v r. 1996). Schválení prodeje pozemku pod vlečkou k haldě Vítkovic o rozloze 2.650 m/2 za 1.060 tis. Kč. Schválení vykoupení některých částí místních komunikací od soukromých vlastníků tam, kde byly komunikace upravovány a pozemky nepatřily obci. Schválení finančních příspěvků České unii nevidomých a slabozrakých pro středisko rané péče Ostrava (3.000 Kč) a středisko sociální rehabilitace (2.000 Kč). Schválení výsledků hospodaření za rok 1995. Schválení úprav rozpočtu v r. 1996. Schválení rozpočtu na r. 1997. Schválení stanoviska k likvidaci haldy v Hrabové dle zákona 244/1992 Sb., o hodnocení vlivů na životní prostředí. Schválení stanoviska ke Generálnímu plánu dopravy města Ostravy. Schválení postupu realizace Informačního systému v Hrabové.
Obvodní rada jako výkonný orgán městského obvodu v oblasti samostatné působnosti uskutečnila celkem 26 jednání. Během roku 1996 bylo vydáno celkem 805 správních rozhodnutí a provedeno 859 správních ověření. 29. srpna se konal ve Dvoře Lyčka Sbor starostů ostravských městských obvodů za účasti primátora města Ing. Tošenovského. Předmětem jednání bylo: správa a údržba komunikací v majetku státu, města a městských obvodů. Kritické připomínky k řediteli České pošty ohledně činnosti pošt na území města. Zakládání kampeliček (spořitelen). Příprava rozpočtu města a městských obvodů pro rok 1997. Další působnost porubské Fakultní nemocnice v Ostravě. Dlouholetý výhled vodohospodářských investic a další. Dne 16. října proběhla beseda s občany o prodeji bytů.
V zastupitelstvu došlo ke změnám: pan Stárek se stal předsedou kontrolní komise a na místo zastupitele Ing. Kandra nastoupil pan Rozehnal.
Na obecním úřadě pracovalo celkem 8 zaměstnanců, stejně jako v předcházejícím roce. Na úsecích samostatné působnosti a výkonu státní správy v přenesené působnosti pracovali tito zaměstnanci: tajemník – pan Jiří Strniště měl na starosti tuto agendu: správní poplatky, přestupky, reklamu a školství. Stavební úřad – Ing. Lenka Chwistková měla na starosti: odpadové hospodářství, investiční výstavbu, ochranu zemědělského a lesního půdního fondu, ochranu ovzduší, posuzování vlivu průmyslu na životní prostředí. – Ing. Jana Fajcová zpracovává tuto agendu: vydávání stavebních povolení a kolaudačních rozhodnutí na rodinné domy, garáže, hospodářské budovy, zahradní domky), vodní hospodářství, právní agendu (převody majetku, evidence pozemků). Sekretariát – paní Zdenka Haunerová obstarávala ohlašovnu, spisovnu a podatelnu. Finanční referát –paní Šárka Kořínková je zodpovědná za účetnictví, má na starosti rozpočet, daně, hřbitovní správu. Slečna Jana Bušová je pokladníkem a stará se o místní poplatky a a stravné pro starší občany. Místní hospodářství je v kompetenci paní Ivany Petrové, která vede agendu dopravy, bytového fondu, veřejné zeleně a informačního systému. Sociální referent – paní Jana Kelnerová má na starosti dávky sociální péče, péči o rodinu a děti, péči o těžce postižené občany, péči o starší občany, příspěvky k nájemnému a nezaměstnané občany.
Pramen: Kronika MOb Hrabová (kronikářka Renata Telingerová).
Pondělí 18. srpna 2025 V.S.