Plánovaná částka na místní byrokracii v Hrabové (cca 3 800 obyvatel) dosahuje v letošním roce úctyhodnou výši, a to 9 035 tisíc Kč.
Z toho na platy úředníků včetně povinných pojištění 6 310 tisíc a na ostatní provozní výdaje 2 725 tisíc Kč.
Počty úředníků na naší radnici jsou v současné době následující:
Odbor finanční a správy majetku: 5
Odbor stavebně správní: 4
Odbor sociální, organizačních a vnitřních věcí: 6
Tedy včetně tajemníka 16 úředníků.
V provozních výdajích jsou tyto větší položky:
Kancelářské potřeby a další drobný materiál 200 tisíc, elektřina, plyn, voda 228 tisíc, poštovné 100 tisíc, stravenky a podobné služby 714 tisíc, opravy a udržování kanceláří 115 tisíc, ostatní neinvestiční transfery 597 tisíc Kč.
Jaké byly skutečné výdaje na naši byrokracii v minulých letech?
Rok 2014: 6 592 tis. Kč.
Rok 2015: 6 603 tis. Kč.
Rok 2016: 8 902 tis. Kč,
Rok 2017: 7 382 tis. Kč.
Nepochybuji o tom, že tyto údaje, jejich obsah a vývoj byly a jsou předmětem zájmu nejenom radních, ale i členů finančního a kontrolního výboru.
Na závěr ještě údaje o nákladech na místní správu ve srovnatelných městských obvodech, tak jak jsou uvedeny v rozpočtech těchto obcí na rok 2018:
Stará Bělá (4 000 obyvatel): 4 700 tis. Kč.
Polanka nad Odrou ( 5 000 obyvatel): 7 613 tis.Kč.
7.5.2018 V.S.