Jak jsem si přečetl na Hrabova.info, do boje za zrušení tohoto zpoplatnění se nyní zapojil i náš radní Jiří Skalský ve spolupráci se senátorem Zdeňkem Nytrou.
Stále jsou k dohledání zprávy o této události z ledna roku 2009. Deník Naše Frýdecko-Místecko tehdy napsal:
„Už je to tady. Pokud pojedete z Frýdku-Místku do Ostravy po dálnici, budete muset mít dálniční známku. Zbývá ještě další možnost: vrátit se na starou cestu, vedoucí skrze obce. Starostové se chytají za hlavu, řidiči láteří. Nikdo nevidí v rozhodnutí ministerstva dopravy ani jeden klad. Je to přece totální hovadina zpoplatňovat tak krátký úsek. To se asi někdo zbláznil“.
Nikdo se nezbláznil. Toto zpoplatnění má své příčiny, ale nikdo o nich nechce pravdivě informovat veřejnost. Jde pochopitelně o peníze.
Do dálniční sítě v našem kraji se v posledních letech investovaly velké peníze, a platil to stát. Vzhledem k rychlému růstu mandatorních výdajů má státní pokladna značné problémy, které řeší dokonce půjčkami. Existují však přebytkové rozpočty krajů. Na jedné straně je zde chudobný stát, na straně druhé bohaté kraje a obce. Taková je realita.
Je tady logický požadavek státu, aby kraje vzaly na svá bedra část nákladů, spojených s dálničním provozem. Ale představitelé MS kraje na to neslyší a nemíní věnovat na provoz dálnic ani korunu. Takže zde je ta prapříčina uvedených problémů. Neochota MS kraje se podílet na provozních nákladech dálnice D 56 v úseku Hrabová – Frýdek Místek.
Doporučuji všem, kteří budou jednat o zrušení zpoplatnění Místecké, aby věnovali pozornost i tomuto mému zjištění. Pokud nevznikne dohoda mezi MS krajem a MD o spoluúčasti kraje na financování provozních nákladů dálnice D 46, bude uvedený úsek zpoplatněn. Každý příjem je pro státní pokladnu vítaný, včetně toho za dálniční známky. Taková je realita.
25. 3. 2019 V.S.