Na můj včerejší článek, v jehož závěru jsem zapochyboval o možnosti seriózních diskusí na FB, jsem si přečetl dva ohlasy.
Martin Veselý: Mě se líbí nasazení pana Slavíka upozorňovat na problémy v Hrabové. Je jen škoda, že nevyužívá možnosti facebooku.
Poláčkovi Mirek Marc.: Zpětné vazby se přímo v HN dočká Vladimír málokdy. Naopak zde na tomto FB velmi často, ale bohužel tato komunikační forma není pro Vladimíra přijatelná. Po některých diskusích zde se mu ani nedivím. Ale od mladších lidí se jiné komunikace těžko dočká. Takže – „do toho Vladimíre, někdy se začít musí, doba pokročila!“
Na následujícím příkladě uvedu, proč FB není vhodný pro serióznější diskuse. Jde o koncepci veřejné dopravy a parkování v Ostravě. Na FB jsem se dozvěděl následující:
Rostislav Gromnica: „Tož nevím, kde stát, kdybych chtěl do kulturáku nebo do Bezruče…“
Šárka Tomisová: „Nabízí se tramvajka, dříve lidé chodili pěšky…“
Hasmann Petr: „Dneska, když chceme do kulturáku, tak busem do Hrabůvky, pak tramvají na Frýdlantské mosty a pak další tramvají směr Poruba“.
Nedávno jsem si prostudoval Strategický plán rozvoje Ostravy, takže mám v těchto záležitostech celkem jasno. Pochopitelně není reálné, aby v dnešní době bylo možné zaparkovat ve městě na místě, které nám nejlépe vyhovuje.
Píše o tom i místní tisk, příkladně 28. srpna 2018 deník „I DNES.cz“ takto (zkráceně): „Návštěvníci města, kteří budou chtít v budoucnu parkovat v centru Ostravy, zaplatí jako v divadle – čím blíž jeviště, tím dražší lístek. Radní města rozhodli, že omezí neplacená parkoviště. Argumentuje se tím, že v rodinách přibývá aut a v centru města již chybí asi čtyři tisíce parkovacích míst“.
Komentář HN: Každý občan, který alespoň okrajově sleduje sdělovací prostředky ví, jak velké problémy mají s parkováním aut všechna větší města. Většinou se to řeší tzv. záchytnými parkovišti. Pokud je mi známo, tak pro pro občany z jižní části Ostravy včetně Hrabové to bude parkoviště v Dolu Hlubina. Ve Strategickém plánu rozvoje Ostravy jsem se dočetl, že od těchto záchytných parkovišť budou vybudovány velmi rychlé dopravní spoje do všech částí centra města. Možná dokonce i lanovka (viz str. 34 Strategického plánu).
Takže s využíváním FB pro seriózní to není tak jednoduché. Zjišťuji totiž, že většinou nejsem kompatibilní s ostatními účastníky těchto tzv. diskusí.
4. 11. 2018 V.S.