1. Řešení bytové situace, zejména pro děti občanů Hrabové tak, aby mladá generace z obvodu neodcházela. Prověřit možnost nové bytové výstavby v obvodě k pokrytí požadavků občanů.
Komentář HN : Bytová krize byla před cca čtyřiceti lety. Nyní lze na internetu dohledat desítky volných bytů v Hrabůvce a v ostatních okolních obvodech. Dnes lidé hledají byt obvykle tam, kde je práce. A to i děti občanů Hrabové. Obavy z vylidnění Hrabové nejsou na místě. V r. 2000 zde bydlelo 3491 občanů, v letošním roce k 1.7. 3672 občanů. Tento bod volebního programu není příliš aktuální.
2. Dobudování zbývajících etap kanalizační sítě v rámci proběhlé výstavby kanalizace z Nové Bělé přes území Hrabové.
Komentář HN: Problém dobudování kanalizační sítě pro jižní část Hrabové spočívá v tom, že tato síť je součástí plošné kanalizace Ostravy a okolí. Při výstavbě se postupuje logicky tak, že přednost mají území s velkým počtem obyvatel. Není v možnostech Hrabové tento princip narušit. Dávat do volebního programu požadavky tohoto typu je populizmus.
3. Návaznost spojů městské hromadné dopravy do centra města Ostravy a zpět, z rozšířením počtu spojů do celého obvodu.
Komentář HN: Na současný stav MHD v Ostravě nedám dopustit. Možná proto, že pamatuji doby, kdy poruchové a otřískané autobusy málokdy přijely včas, a často vůbec, kdy v autobusech a tramvajích byl takový nával, že řidič vystoupil a hrubou silou vtlačoval cestující do útrob dopravního prostředku.
Návaznost spojů má jeden problém: v případě, že budou ideálně navazovat na sebe spoje např. do Hrabové, zákonitě se to projeví negativně v jiných místech na jiných linkách. Proto se volí kompromis.
Pokud jde o počet spojů, velmi často je v autobuse jen několik cestujících, často dojíždím na zastávku Statek úplně sám. Dávat toto téma do volebního programu je neuvážené. Vždyť každé další zvyšování počtu dopravních prostředků a linek zvyšuje již tak vysoké náklady na finance a tím i na jízdné.
4. Dokončit prodlouženou ulici Mostní. Usilovat o převod ulice Paskovské na místní komunikaci s možnosti ovlivňovat na ní provoz. V souvislosti s řešením dopravy přes Hrabovou požadovat Místeckou bez dálniční známky až po sjezd na Paskovskou.
Komentář HN: K problematice prodloužení Mostní ulice nemám dostatek informací, zda je to v možnostech místního zastupitelstva. Když ano, pak je na místě zařadit tento bod do volebního programu. Převod Paskovské na místní komunikaci je v rozporu se zákonem č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích. Ke zpoplatnění Místecké mi nedávno byly poskytnuty následující informace vedoucím odboru dopravy MS kraje:“ Přes veškeré úsilí včetně spolupráce s ostatními krajskými reprezentacemi se nepodařilo toto zpoplatnění zrušit. Rozsah a způsob zpoplatnění je dán právními předpisy mimo působnost krajů a silnice R 56 v úseku Hrabová – Frýdek Místek bude i nadále provozována v systému výkonného zpoplatnění“. Tato část volebního programu přesahuje možnosti Hrabové.
5. Včasné provádění oprav místních komunikací i chodníků. Dosáhnout převodu pozemků pod komunikacemi, které jsou nyní ve vlastnictví fyzických osob, do vlastnictví města /obvodu/.
Komentář HN: Povinnost pečovat o majetek obce je zakotvena v platné legislativě a je nadbytečné ji uplatňovat ve volebním programu. Mimo to nemohu tvrdit, že se v Hrabové tato povinnost zanedbává. Převod pozemků pod komunikacemi na město je natolik finančně náročné, že se čeká na celostátní řešení tohoto problému a Hrabová jistě nemá žádný důvod tomuto řešení jakkoliv předcházet.
6.Opatření ke snížení kriminality a dodržování zákonnosti na území obvodu. Podpoříme návrhy, směřující ke zvýšení účinnosti práce Městské policie i Policie české republiky.
Komentář HN: bez komentáře.
7. Realizaci připomínek, doporučení a námětů občanů, jejichž cílem bude celkové zlepšování života v obvodě.
Komentář HN: Není uveden způsob podávání připomínek a způsob veřejné kontroly nad realizací. Důsledným dodržováním zákona č. 106/1999 Sb? Zavedením rubriky v místním časopise? Zavedením rubriky na webových stránkách? Bez konkrétního řešení zůstane tento bod jen jako proklamace, která nic nezmění na současném stavu.
2.9. 2014. V.S.