V případě soutěže o nejúspěšnější vynález všech dob bych na přední místo nominoval jízdní kolo. Nevyžaduje ke svému pohonu „fosilní palivo“, je nenáročné na plochu pro parkování a také cena a další náklady na provoz jsou přijatelné.
Těchto hodnot je si vědomo i současné vedení města Ostravy. Soudím tak podle usnesení Rady města Ostravy č. 08211/RM 1418/114 ze dne 16. 1. 2018. Radní schválili dokument s názvem „Aktualizace koncepce rozvoje cyklistické dopravy na území města Ostravy“.
Jako celoživotní fanda cyklistiky jsem si tento dokument podrobně prostudoval (má 110 stránek!) a zjistil následující skutečnosti:
1. Další rozvoj dopravy v Ostravě a okolí po cyklostezkách má svou budoucnost. O vytváření potřebných podmínek pečují odborníci, konkrétně Ing. Martin Krejčí se svými spolupracovníky.
2. Ve struktuře cyklostezek má své místo i Hrabová. Jedna z tras směrem do Beskyd vede i přes náš městský obvod. Možná, že někteří cyklisté z okolních městských obvodů při této příležitosti navštíví i pamětihodnosti a další atraktivity Hrabové. Příkladně sídliště Šídlovec , hrabovský kostelík, restauraci Ve Dvoře nebo oblast Pilíků.
3. Bohužel, v současné době se na území Hrabové nestaví (s výjimkou Prodloužené Mostní) žádná nová cyklostezka. Možná také proto, že naši radní ve volebním období 2014-2018 o to neprojevili zájem. Svědčí o tom i obsah kapitoly č. 12 uvedené studie. Jsou tam požadavky jednotlivých městských obvodů a u Hrabové je napsáno, že žádné požadavky nebyly vzneseny.
Být nynějším radním, navázal bych úzký a neformální styk s příslušnými odborníky Magistrátu města Ostravy a trpělivě (ale důrazně) bych prosazoval další cyklostezky, vedoucí přes Hrabovou. Podle nedávno upřesněné dělby práce to má na starosti radní pan Jiří Dolejška. Viz usnesení rady č. 5/159 ze dne 23. 1. 2019.
8. 3. 2019 V.S.