Navigace: Vladimír Slavík > Orgány samosprávy > Z činnosti finančního výboru

Z činnosti finančního výboru

 

V tomto volebním období se finanční výbor sešel v r. 2014 1x a stejně tak pouze jednou i v r. 2015. Teprve po reorganizaci finančního výboru v prosinci 2015 se jeho činnost výrazně zlepšila a v r. 2016 se uskutečnilo dokonce 5 zasedání. Podle zveřejněných zápisů se projednávaly důležité záležitosti. Mimo jiné i Zadávací řád pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu.  V zápise z listopadového zasedání  finančního výboru r. 2016 je uvedeno toto:

„Finanční výbor vypracoval návrh nového Zadávacího řádu pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu. Rozdíl  oproti stávajícímu je  zejména ve větší transparentnosti při zadávání veřejných zakázek. Byly navrženy tři kategorie těchto  zakázek takto:

  • Zakázky do 50 tis. Kč budou zadávány formou přímého oslovení vybraného dodavatele za cenu v místě obvyklou.
  • Zakázky v rozpětí od 50 tis. Kč do 500 tis. Kč budou zadávány na základě realizovaného výběrového řízení formou zadání výzvy k podání nabídky nejméně 6 dodavatelům.
  • Zakázky nad 500 tis. Kč budou zadány na základě realizovaného výběrového řízení  formou zadání výzvy k podání nabídky nejméně 6 dodavatelům a současným zveřejněním na webových stránkách MOb Hrabová, případně i na profilu zadavatele“.

V čem je tento návrh nový?  Nyní je praxe taková, že  u zakázek nad 50 tis. Kč  osloví příslušný referent úřadu  podle jím zvolených kritérií  pouze 3 – 5  firem.  Pokud by bylo  výběrové řízení zveřejněno, mohly by se přihlásit i další  firmy, možná s výhodnějšími nabídkami.

Občan by očekával, že tento návrh finančního výboru  projedná nejbližší zastupitelstvo. Byly od té doby zasedání  dvě, ale o návrhu finančního výboru se nejednalo. Není ani na programu  jednání dnešního zastupitelstva. Proč asi? Přitom uvedený návrh vypracovali zastupitelé, o jejichž odbornosti nelze pochybovat.

1. 3. 2017   V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma