Navigace: Vladimír Slavík > Ostatní > 14.11.2016: Jak zviditelnit Hrabovou

14.11.2016: Jak zviditelnit Hrabovou

Jak zviditelnit Hrabovou.

Občanům není jedno, jakou má pověst obec, ve které žijí. Pokud je tato pověst solidní, mají občané pocit větší důstojnosti a hrdosti a rádi slyší od sousedů slova chvály a uznání.  Roste tím jejich sebevědomí, což je důležitá vlastnost. Dobrá pověst  má mimo jiné i  vliv na cenu místních nemovitostí a na  získávání různých finančních dotací pro obec.  Ti solidní a schopní mají odjakživa přednost před lajdáky a různými vyžírkami.

Na pověst obce mají vliv okolnosti dané nejenom historii, ale i konáním současníků. Hlavně  jejich aktivitou v oblasti, která se nazývá veřejný prostor. Ten je vyplněn nejenom akcemi a kvalitou činnosti  samosprávných orgánů, různých občanských organizací a spolků, ale i zde bydlících jednotlivců.

Pokud jde o samosprávu, ta má vliv na vzhled obce, úroveň infrastruktury, služeb, školství, kultury a vytváření podmínek pro řádné fungování různých organizací a spolků.

Pokud jde o dobré jméno obce,  nestačí jen výjimečné a příkladné skutkyjednotlivců a různých sdružení.  Pokud se o nich nedozví okolní svět, jakoby nebyly. Musí se o nich dozvědět i obyvatelstvo v okolních obcích. Bez toho nemůže vzniknout „dobrá pověst“ nebo „dobré jméno“ konkrétní obce.

Nepochybuji o tom, že naše obec má v okolí dobré jméno, ale mohlo by být i lepší. Co nám v tom brání?  Větší aktivita na úseku propagace našich úspěchů.

Konkrétně:

Podařilo se výrazným způsobem zlepšit všechny parametry Hrabovských listů. Existuje celostátní soutěž o nejlepší obecní a městský zpravodaj. Co nám brání se přihlásit do této soutěže?

Nebo soutěž o nejlepší  webové stránky obce. Věnuji se této záležitosti dlouhodobě a troufám si tvrdit, že bychom měli v této soutěži reálnou šanci uspět. Tato soutěž pod názvem Zlatý erb má velkou tradici, v příštím roce se uskuteční 20. ročník. Co nám brání se přihlásit?

Dále je zde velký prostor pro zviditelnění Hrabové v místních sdělovacích prostředcích, jako je televize Polar, Moravskoslezský deník a Ostravská radnice. A možná i další. Není to jednoduché, především je třeba mít konkrétní a cenné materiály. My je máme, ale neumíme je řádně uplatnit.

Napadá mě například naše škola, třeba  vynikající úspěchy žákyně Gabriely Lyčkové. Nebo naše školka. Výstava o historii školky, kterou uspořádala pod názvem Dny otevřených dveří v dubnu paní Alica Strnišťová byla svým způsobem výjimečná.

Nebo naprostý unikát, webové stránky Hrabova.info. Zcela výjimečná občanská iniciativa několika jednotlivců, která nemá obdobu nejenom v Ostravě, ale i  v širokém okolí.

Také plány mediální komise, jako je „Naučná stezska Hrabové“ nebo soutěž „Zlatý truhlíček“ by si zasloužily zveřejnění třeba v časopise „ Ostravská radnice“.

Jako  velkou újmu  pro Hrabovou pokládám skutečnost, že zcela výjimečná publikace našeho občana Martina Slepičky „Kostel Svaté Kateřiny Alexandrijské v Ostravě – Hrabové“ nebyla vydána ve větším počtu  a nebyla patřičně propagačně využita.

Mohl bych jmenovat i další doposud propagačně  nevyužité možnosti, jako je seriál  textů a fotografií Petra Žižky Z kraje do světa, fotografické umění  manželů Hromádkových, Evropsky významná lokalita Pilíky, architektonický unikát Šídlovec, Vilém Závada, Jaromír Škavrda, hrdinové 2. sv. války, oběti komunistického režimu  z řad občanů Hrabové.  

Naši zastupitelé by se měli zamyslet  nad následujíci  skutečností.  Neváháme utrácet velké peníze na infrastrukturu a některé zbytečnosti, ale v oblasti  kultury, „duchovna“ a propagace našich úspěchů  nepatřičně šetříme.  Ke škodě naší obce a jejich obyvatel.

14. 11. 2016     V.S.

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma