Navigace: Vladimír Slavík > Ostatní > 15.3.2016:Co mohou prozradit webové stránky obcí

15.3.2016:Co mohou prozradit webové stránky obcí

Co mohou prozradit webové stránky obcí.

Povinnost obcí uvádět povinně na svých webových stránkách některé skutečnosti umožňuje zjistit leccos i o struktuře místní správy a s tím i o výši nákladů na tyto činnosti. To se vztahuje i na městské obvody v Ostravě.

Uspořádání těchto úřadů, které plní  jak povinnosti  státní správy tak částečně i samosprávy je do značné míry závislé na rozhodování samosprávných orgánů. Neexistují na to všeobecně platné normy. V důsledku toho struktura  úřadů  a tím i počty  úředníků  vykazují dost velké rozdíly. Uvedu to na příkladu  tří městských obvodů:

Hrabová ( 3 800 obyvatel):

Odbor financí a správy majetku:  V kmenovém stavu je 7 úřednic, jedna je na mateřské, 2  mají na starosti  bytový fond, pro  ostatní agendu  jsou zapotřebí  4 úřednice.

Odbor stavebně – správní:  V kmenovém stavu jsou 3 úřednice.

Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí:  V kmenovém stavu je 5 úřednic.

Když připočteme tajemníka, zaměstnává  Hrabová ve svém úřadě na běžnou agendu 13 úředníků.

Hrabová je výjimečná tím, že je zde průmyslová zóna a Šídlovec. Dal by se očekávat větší nápor na stavební úřad (ten to zvládá se třemi zaměstnaci, což je obdivuhodné) a na správu obecních bytů. S tímto vlivem je v mé bilanci počítáno. Neobvykle vysoká je náročnost na sociální potřeby. Možná, že to má své objektivní příčiny.

Rozpočtované výdaje: r. 2014: 7 500 tis., r. 2015: 7 964 tis., r. 2016: 10. 057 tis. Kč ročně.

Polanka nad Odrou: ( 5 000 obyvatel):

Odbor finanční, vnitřních věcí a majetkový:  4 úřednice.

Odbor stavební: 2 úřednice.

Úsek hospodářské činnosti a veřejných zakázek: 1 úředník.

Úsek životního prostředí a silničního hospodářství: 1 úřednice.

Úsek sociálních věcí a přestupků: 1 úřednice.

Úsek organizační, školský a kultury: 1 úřednice.

Když připočteme tajemnici, je zapotřebí pro běžnou agendu 11 zaměstnanců.

V agendě je i bytové hospodářství a matrika.

Rozpočtované výdaje: r. 2014: 5 719 tis., r. 2015: 5 614 tis., r. 2016: 5 875 tis. Kč ročně.

Stará Bělá ( 4 100 obyvatel):

Odbor financí a správy majetku: 2 úřednice.

Odbor stavebně –správní: 2 úředníci.

Odbor sociální, organizační a vnitřních věcí: 2 úřednice.

Když připočteme tajemnici, je to 7 zaměstnanců.

V agendě je i bytové hospodářství a matrika.

Rozpočtované výdaje: ve všech letech  standartně  4 700 tis. Kč. ročně.

Někdo může namítat, proč se o to zajímám. Mám pro to dobrý  důvod.  I důchodci platí daně, především  DPH, spotřební daň a daň z nemovitostí. V mém případě  asi 20 tis. Kč ročně. Mám eminentní  zájem na tom, aby  se s mými penězi zbytečně neplýtvalo.

15. 3. 2016.  V.S.

 

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - Web vytvořen a provozován prostřednictvím služby netstranky.cz