Cyklostezska Hrabová
Myslím, že chápu snahu naší stavební komise promyslet možnou trasu cyklostezsky, která by umožnila průjezd přes atraktivní části naší obce. Tím míním prostory mezi Šídlovcem a jižní hranici obce. Mimo to by se vyřešil příjezd k nyní budované lávce přes Ostravici a možnost cestoval dál směrem do Beskyd.
Tou atraktivní části míním celou trasu od podjezdu pod Místeckou až na budoucí lávku přes Ostravici s možnou odbočkou k Pilíkům. Na trase je příjemná restaurace „Stodola“, pak rovný úsek ke kostelíku (v budoucnu s možností navštívit restauraci nového kulturního domu) pak kostelík a nakonec to hlavní – průjezd oblastí „Rybníky“ (významný krajinný prvek), zastávka v restauraci „Ve dvoře“ a pak po lávce na pravou stranu Ostravice. Nebo na opačnou stranu k Významné Evropské lokalitě – Pilíky.
Trasa je dnes dostupná po Domovské pouze k odbočce Mezipolí.
Krátká vzpomínka: Kdysi dávno, když do Hrabové jezdil Komárek, chodili občané z jižního konce Hrabové ze zastávky Ščucí domů pěšky (a naopak). Kousek po nepoužívané trati tramvaje, pak úhlopříčně přes louku až na Poplužní. Já jsem pak pokračoval po bývalé hrázi směrem ke Ščučí a na Slínovou ulici, kde jsem bydlel. Přes louku (parc. č. 539/14) se chodilo celoročně, byl tam vyšlapaný chodníček. Patřilo to tehdy JZD, a ti neprotestovali.
Dnes by to bylo horší, pozemek parc. č. 539/14 je v soukromých rukou. Nereálná je zde i cyklostezska.
Optimální řešení pro cyklostezsku by bylo využití bývalé tramvajové tratě až k ulici Poplužní. Pak doleva a po ulici „K Pilíkům“ až do blízkosti Statku. Pozemek bývalé tratě je ve vlastnictví města Ostravy a správcem je MOb Hrabová. Byla by to trochu zajížďka, ale ne příliš velká.
Tuším, že dnešní a hlavně budoucí společnost bude mít stále více volného času a cyklistika a podobné aktivity budou velmi oblíbené. Výhodou je, že cyklista nekazí ovzduší výfukovými plyny a může přispět místním podnikatelům v pohostinství významnými částkami.
5. 3. 2016 V.S.