Má blízká příbuzná bydlí v Nové Bělé a potřebuje si přivydělat. Protože je znalá cizích jazyků, rozhodla se, že bude doučovat angličtinu a ruštinu.
Logicky ji napadlo, že si podá inzerát do Starobělského zpravodaje, Novobělského zpravodaje a do Hrabovských listů. Byla překvapena, že v Hrabové to nelze.
Jak se ukázalo, nijak to její byznys neohrozilo. Inzeráty v uvedných dvou zpravodajích postačily k zaplnění její vyučovací kapacity. A děti z Hrabové, které by eventuálně doučování potřebovaly, mají smůlu.
Kdo z hrabovských občanů ví, že v blízkosti zastávky MHD Statek je kamenictví, které se zabývá i dodávkou hřbitovních pomníků. Majitel této firmy by možná uvítal možnost to oznámit formou inzerce i občanům Hrabové.
Že tento typ reklamy je potřebný a žádoucí, to dokazuje skutečnost, že je praktikován ve všech místních časopisech, které jsem četl. A nejen z ostravských obvodů.
Když jsem o tom svého času hovořil se starostou, tvrdil, že o to v Hrabové není zájem. Nemá to logiku. Všude zájem je, jen v Hrabové ne. Přitom starosta je představitel ODS, která odjakživa prosazuje zájmy podnikatelů.
Na místě je i kritika do řad místních podnikatelů: Proč jste si nevynutili přístup se svou reklamou do Hrabovských listů? Vždyť starosta není místní gubernátor, mohli jste se obrátit na své zastupitele, kterým jste u voleb dali svou důvěru. Voliči ODS dokonce na svého předsedu, který byl zastupitelem a členem rady městského obvodu.
Třeba pan starosta má pravdu a Hrabová je úplně jiná, než ostatní obce, města, městské části a městské obvody.
23.10.2014. V.S.