Strategický plán rozvoje Hrabové v letech 2020-2021 (3)
Rozvojová oblast č. 2: Dopravní infrastruktura, dopravní obslužnost, klidná a bezpečná doprava.
2.1: Vyřešit dopravu v oblasti Šídlovce.
V popise této aktivity se uvádí: a) ve spolupráci s odborníky zamezit parkování nežádoucích vozidel na ulicích Šídlovce, b) navrhnout nová parkovací místa, c) zajistit jejich vybudování. Komentář HN: k bodu a: Chybí bližší vysvětlení pojmu „nežádoucí vozidlo“. Pokud jde o vraky motorových vozidel, tak jejich nežádoucí parkování je řešeno stávajícími předpisy. K bodu b: Přes mnohé sliby neobjednal doposud MOb projekt nových parkovacích míst, zpracovaný dopravními odborníky. K bodu c): Realizace tohoto bodu je závislá na existenci projektu nových parkovacích míst.
2.2: Usilovat o odstranění zpoplatnění Místecké (D56).
Podstata této aktivity spočívá v podpoře snah o zrušení zpoplatnění, a to buď celé D 56 nebo alespoň úseku na území města Ostravy po bývalý Důl Paskov. Komentář HN: Snaha o zrušení tohoto zpoplatnění byla ze strany starosty MOb Hrabová i dalších zastupitelů mimořádná. Podstatně menší pozornost věnují tomuto zpoplatnění představitelé MS kraje a Statutárního města Ostravy. Z jejich pohledu se tento problém neúměrně zveličuje. Možná, že mají pravdu.
2.4.: Ochrana obytné zástavby MOb Hrabová před hlukem automobilové dopravy.
V této aktivitě je zahrnut požadavek na vybudování protihlukové zdi kolem Místecké a výsadba stromů (keřů) v dalších místech. Komentář HN: Doposud se nepodařilo zajistit měření hlučnosti, jehož výsledky by podpořily vybudování protihlukové zdi. Taktéž nebyl zpracován projekt výsadby protihlukové zeleně.
2.5: Přímý sjezd z Místecké ulice na ulici Paskovskou v blízkosti supermarketu MAKRO.
Ve Strategickém plánu rozvoje se požaduje prověřit stav projektové připravenosti a stavebního povolení a zajištění pokrytí stavby rozpočtem města Ostravy. Komentář HN: Stavba je obsažena v platném územním plánu města Ostravy (položka DK 112). Podle aktuálních informací již bylo ukončeno územní a stavební řízení a se stavbou se počítá v roce 2022. Financována bude z rozpočtu města Ostravy. Bylo by žádoucí častěji informovat občany prostřednictvím Hrabovských listů o konkrétních krocích ze strany MOb, vedoucí k urychlení realizace této stavby.
2.6: Kruhový objezd na křižovatce ulic Mostní – Frýdecká.
Požaduje se zajištění projektové dokumentace, získání stavebního povolení a zajištění finančního krytí. Komentář HN: Stavba je obsažena v platném územním plánu města Ostravy ( položka KD 59). V říjnu 2020 byla zhotovena dokumentace pro vydáním územního rozhodnutí. Investorem stavby je MS kraj. Termín realizace nebyl doposud stanoven.Bylo by žádoucí častěji informovat občany prostřednictvím Hrabovských listů o konkrétních krocích ze strany MOb, vedoucí k urychlení realizace této stavby.
2.7: Dobudovat a zkapacitnit síť cyklostezek na území Hrabové a zajistit jejich provázanost na okolní sítě cyklostezek.
Požaduje se zjistit záměry rozvoje cyklodopravy na území města, dobudovat cyklostezku podél ulice Na Rovince, vyřešit bezpečnost cyklistů a chodců v prostoru podchodu u Benzinky a zvýšit bezpečnost cyklistů na Domovské ulici. Komentář HN: Pokud jde o koncepci cyklodopravy na území města, ta je obsažena ve studii z roku 2018. Má název „Aktualizace koncepce rozvoje cyklodopravy na území města Ostravy“ a je snadno dostupná na webových stránkách SMO. Cyklostezka podél ulice Na Rovince je již vybudována, a to na náklady města. Bezpečnosti chodců a cyklistů v prostoru podchodu u Benzinky je věnována velká pozornost, ale stále je předmětem kritiky některých občanů. Pokud jde o zvýšení bezpečnosti cyklistů na Domovské ulici, tak se zde v poslední době neuskutečnily žádné stavební nebo jiné změny.
28. 7. 2021 V.S.