Dopravní zatížení Paskovské ulice
Brzy bude zahájen provoz na Prodloužené Mostní a možná, že se v dohledné době podaří zrušit i zpoplatnění těch 12 km na Místecké ulici.
Pak nastane velký názorový zmatek. Jedni budou tvrdit, že se v dopravním zatížení Paskovské ulice nic nezměnilo, jiní budou opačného názoru. To proto, že neexistují aktuální podklady o současné intenzitě dopravy.
Ty poslední, které jsou k dispozici, pochází z roku 2016. Tehdy uskutečnilo ŘDS ČR celostátní sčítání dopravy, a to včetně Paskovské ulice. Podrobnosti lze dohledat na internetu.
Severní větev Paskovské ulice:
Začíná exitem č. 39 na Místecké a končí za vratimovským mostem. Při tomto sčítání byly zjištěny následující hodnoty dopravního zatížení:
TV=1.750, O=7.848, M=79, SV=9.677.
Na jižní větvi Paskovské ulice byl měřen pouze úsek od Místecké po kontejnerové překladiště firmy AWT a byly zjištěny následující hodnoty:
TV=1.086, O=3.671, M=51, SV=9.057.
Vysvětlivky: TV=těžká motorová vozidla, O=osobní a dodávková vozidla, M=jednostopá vozidla, SV=motorová vozidla celkem. Uvedená čísla představují průměrné počty motorových vozidel za 24 hodin.
Takže existují určitá čísla, která budou částečně použitelná i pro zjištění důsledku očekávaných změn.
Příští dopravní sčítání se uskuteční v roce 2022, ale možná by bylo účelné ho provést vlastními prostředky již dříve, a to podle metodiky, kterou uplatňuje ŘDS ČR. Aby bylo jasné, jak se tyto změny projeví v dopravním zatížení Paskovské ulice.
8.8.2019 V.S.