Navigace: Vladimír Slavík > Výstavba a doprava > 9.7.2021: Opravy místních komunikací v Hrabové

9.7.2021: Opravy místních komunikací v Hrabové

Opravy místních komunikací v Hrabové

Článek s tímto názvem napsal  pro Hrabovské listy č. 7/2021 tajemník  MOb Ing. Jan Socha, autorkou ilustrační fotografie je Renáta Moskalová.

Pan tajemník v úvodu článku píše, že v poslední době se zvýšil počet stížností občanů na špatný stav místních komunikací.  V rozpočtu pro rok 2021 byla na tyto opravy vyčleněna částka  1,79 mil. Kč, ale potřeba je daleko vyšší.   Referentka  dopravy  paní Moskalová  tyto náklady odhaduje  na 10,955 mil. Kč!

Komentář HN:   Po přečtení těchto vět jsem se začal podrobněji zajímat o to, kdo vlastně za stav místních komunikací  dle platné legislativy zodpovídá. Ve Statutu města Ostravy  (Článek 9, odst. 5 ) je uvedeno,   že udržovat  tyto komunikace mají za povinnost městské obvody, a to na náklady ze svého rozpočtu. Bohužel,  náš městský obvod tuto  svou povinnost dlouhodobě zanedbává. Soupis komunikací s popisem závad a s odhadem nutných nákladů vypracovala až nyní paní Moskalová. Proč  se tak nestalo  již dříve a  opravy nebyly  včas naplánovány?  Svůj podíl na tom  má i pan tajemník. Ten zodpovídá za činnost  celého úřadu, včetně odboru stavebně správního.

Dále pan tajemník uvádí, že na jeho návrh bude nyní  převedeno  do rozpočtu městského obvodu na  opravy  místních komunikací  5 mil. Kč, a to z  bytového fondu, který vykazuje značné přebytky.

Komentář HN:  Po přečtení této informace mě napadá, proč toto řešení  nebylo  navrženo  kompetentními osobami  již  při tvorbě a schvalování letošního  rozpočtu? Těmi osobami  míním  naše radní, členy finančního výboru, členy komise, kterou  vede Ing. Skalský, a také pana tajemníka. Kdyby se tak stalo, mohly být již nyní některé komunikace  ze seznamu paní Moskalové  opraveny.

Pan tajemník dále sděluje, že „oproti původnímu záměru se v letošním roce neopraví komunikace, kde schází majetkové vypořádání, dobudování inženýrských sítí  nebo je nutno vybudovat i obrubníky.  Pro projektovou dokumentaci na tyty  akce  je vyčleněna pro letošní rok částka 1 mil. Kč .“

Komentář HN:  Proč se tyto záležitosti řeší až nyní? Co tomu bránilo v dřívějších letech?  Velice rád bych si přečetl výčet MK, které z uvedených důvodů není možno opravovat. Pokud tyto případy skutečně existují, pak někdo zanedbal své pracovní povinnosti  a nepostaral se v minulých letech  o majetkové vypořádání nebo o zpracování  potřebné  dokumentace.

V závěru článku pan tajemník konstatuje, že „Oprava havarijních stavů  komunikací tak bude provedena v cenách roku 2021 a uspokojí  mnohem více dotčených obyvatel, než tzv. „flikování“ , se kterým počítal původně schválený rozpočet na rok 2021.“

Komentář HN:  Zásadně nelze souhlasit s pouhým „flikováním“. Důkazem jsou opravy cesty  „K Pilíkům“ v úseku mezi ul. Poplužní a Bělskou.  Opravovala  se v roce za 110 tis. Kč, opakovaně v roce 2020 za 178 tis. Kč a  tato cesta nyní je opět v havarijním stavu.  Ale je také možné, že příčina není ve „flikování,“  ale v nedostatečné kontrole kvality práce dodavatele  ze strany příslušných úřednic Úřadu městského obvodu.

Překvapilo mne, že v seznamu  cest  vyžadujících opravu není  uvedena  lesní cesta, vedoucí  směrem od Mitrovic k Pilíkům. Pokud to paní Moskalové  a členům komise  Ing. Skalského   není známo,  je tato cesta již několik let ve velmi špatném stavu a MOb Hrabová nemá zájem o její opravu. Možná je to proto, že se nachází až na úplném konci Hrabové a nikdo z místních občanů její opravu nepožaduje. Přesto má MOb Hrabová povinnost zajistit i její schůdnost a sjízdnost.  Viz čl. 9 odst. 5  Statutu města Ostravy.

9. 7. 2021      V.S.

 

 

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma