Navigace: Vladimír Slavík > Z historie Hrabové a okolních obcí > Řeka Ostravice a okolí včera, dnes a zítra (9)

Řeka Ostravice a okolí včera, dnes a zítra (9)

Jižní tangenta.

Seriál článků „Ostravice a okolí včera, dnes a zítra“  zakončím upozorněním na  nebezpečí, které tomuto území hrozí.

Mám velké obavy z plánů současných ostravských plánovačů, kteří v Územním plánu z roku 2014 „naplánovali“  tzv. jižní tangentu v trase, která velmi naruší celý prostor východně od  Paskovské ulice a zcela „odřízne“ Hrabovou od řeky Ostravice.

I když nejsem dopravní  inženýr  tak chápu, že dříve nebo později  bude nezbytné vybudování  okružní dopravní komunikaci  kolem  Ostravy.  Její součástí bude i Jižní tangenta.

Podle platného  Územního plánu  povede tato komunikace z Plzeňské ulice přes území Nové Bělé a v Hrabové odbočí z Paskovské směrem k Ostravici, a to  asi uprostřed mezi Statkem a bývalým Dolem Paskov.   V blízkosti Starého splavu se pak vozovka  otočí  doleva a přes území bývalé haldy VŽ  povede severním směrem.   Asi 100 m před mostem přejde  na druhý břeh a bude pokračovat  po Frýdecké ulici směrem na Kunčice.

Koho zajímají podrobnější informace o Jižní tangentě, nechť si přečte  mé dřívější články v HN, a to „Jižní tangenta“ z 14. 11. 2015 (str. 17 HN)  a „Kostky jsou vrženy“ ze 7. 7. 2016 na (str. 13 HN).

Co bude pro Hrabovou  Jižní tangenta v plánované trase znamenat? Naprostou pohromu!  Protože:

1. Znemožní  budoucí  využití  prostoru po vítkovické haldě pro oddych, rekreaci a sport.

2. Zamezí přístup chodcům a cyklistům k Ostravici a k přechodové lávce.

3. Zhorší životní prostředí (hluk, výfukové plyny)  na jižním konci Hrabové. Především v budoucí zástavbě v okolí ulice Na Luhu.

Je realitou, že Jižní tangentu  bude nutno dříve nebo později vybudovat. Ale  proč musí být na levém břehu Ostravice?  Pro Hrabovou by bylo mnohem výhodnější její situování na pravém břehu , tedy zhruba  souběžně s dnešní cyklistickou  stezkou. Ta by mohla existovat i nadále, nic tomu nebude bránit, křížení s Jižní tangentou je technicky řešitelné.

Při  debatách o tomto problému s některými  nynějšími zastupiteli  jsem zjistil, že  nepokládají  tento problém za aktuální. Ale to je dost nezodpovědný přístup k této záležitosti . Co když se stane z různých důvodů Jižní  tangenta pro Ostravu prioritní a bude postavena v nejbližších letech a to  v souladu s platným Územním plánem?  Pak by jména  nynějších  zastupitelů byla zapsána do místní kroniky „ černým písmem“ . To proto, že nevyvinuli  žádné úsilí, aby tuto „pohromu“ odvrátili.

16. 7. 2018     V.S.

 

 
© vladimirslavik.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma